Astmatisk bronkitis og forebyggelse

7. juni 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Astmatisk bronkitis og forebyggelse

Hej Helen.

Et par spørgsmål fra mig nu hvor vi stadigvæk ikke har vores egen sundhedsplejerske.

Som du kan se i mine forrige breve har vores datter Malou været lidt uheldig fra start af med stafylikokker, senere fik hun konstateret atopisk eksem som vi bare lever med og ikke er så galt så længe hun blive smurt godt i creme hver dag og det gør vi.. men nu har vi været til læge i sidste uge, da hun har hostet i ret lang tid og det blev værre, rigtig fæl og tør hoste, og selvfølgelig har hun nu også asmatisk bronkitisk oveni...

Det synes vi selvfølgelig ikke er sjovt for hende og synd, men det er åbenbart som de sagde, en del af pakken når de også har eksem.. heldigvis sagde lægen og kan jeg læse skulle langt de fleste vokse sig fra det, men indtil da vil jeg jo gerne gøre det jeg kan for hende og være opmærksom på de ting jeg kan i forhold til det her bronkitisk, hun er på medicin nu og er den næste uge mere, så skal vi til tjek..

Har du nogle gode el. ...

Annonce

... specielle råd ang. astmatisk bronkitis?Kan vi gøre noget for hende for at hjælpe så det ikke kommer så ofte i udbrud eller hvad man siger..

Vi går til baby svømning hver uge, hvad vil du råde til der?? kan vi blive ved med det.. er lidt i tvivl, hun er nemlig glad for vandet, men hvis det forværrer det vil jeg ikke mere, så må vi finde på noget andet sjovt..

Og et til, jeg har søgt vuggestue plads til hende og en enkelt dagpleje da jeg ser fordele ved begge to, men er nok mest til vuggestue, nu tænker jeg efter hun har det bronkitisk om det er bedst med dagpleje?? da hun måske har tendens til at blive smittet hurtigere og får som regel lungebetændelse oftere mens hun har dette, hvad vil du mene her?? tænker om smitterisikoen er lidt mindre i dagpleje med færre børn??

Og til sidst, skal jeg give jern dråber hvor hun er blevet 6 mdr?? hun får erstatning og i ca. 800 ml i døgnet.. eller er det kun d-dråber jeg fortsat giver hende ?

Mange hilsner
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!