Brev:
Astmatisk bronkitis og forebyggelse
7. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Astmatisk bronkitis og forebyggelse
Hej Helen.
Et par spørgsmål fra mig nu hvor vi stadigvæk ikke har vores egen sundhedsplejerske.
Som du kan se i mine forrige breve har vores datter Malou været lidt uheldig fra start af med stafylikokker, senere fik hun konstateret atopisk eksem som vi bare lever med og ikke er så galt så længe hun blive smurt godt i creme hver dag og det gør vi.. men nu har vi været til læge i sidste uge, da hun har hostet i ret lang tid og det blev værre, rigtig fæl og tør hoste, og selvfølgelig har hun nu også asmatisk bronkitisk oveni...
Det synes vi selvfølgelig ikke er sjovt for hende og synd, men det er åbenbart som de sagde, en del af pakken når de også har eksem.. heldigvis sagde lægen og kan jeg læse skulle langt de fleste vokse sig fra det, men indtil da vil jeg jo gerne gøre det jeg kan for hende og være opmærksom på de ting jeg kan i forhold til det her bronkitisk, hun er på medicin nu og er den næste uge mere, så skal vi til tjek..
Har du nogle gode el. specielle råd ang. astmatisk bronkitis?Kan vi gøre noget for hende for at hjælpe så det ikke kommer så ofte i udbrud eller hvad man siger..
Vi går til baby svømning hver uge, hvad vil du råde til der?? kan vi blive ved med det.. er lidt i tvivl, hun er nemlig glad for vandet, men hvis det forværrer det vil jeg ikke mere, så må vi finde på noget andet sjovt..
Og et til, jeg har søgt vuggestue plads til hende og en enkelt dagpleje da jeg ser fordele ved begge to, men er nok mest til vuggestue, nu tænker jeg efter hun har det bronkitisk om det er bedst med dagpleje?? da hun måske har tendens til at blive smittet hurtigere og får som regel lungebetændelse oftere mens hun har dette, hvad vil du mene her?? tænker om smitterisikoen er lidt mindre i dagpleje med færre børn??
Og til sidst, skal jeg give jern dråber hvor hun er blevet 6 mdr?? hun får erstatning og i ca. 800 ml i døgnet.. eller er det kun d-dråber jeg fortsat giver hende ?
Mange hilsner
Pernille