Brev:
Hoster og vil ikke drikke
30. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Hoster og vil ikke drikke
Hej Helen
Tillykke med det nye setup på siden :0)
Den sidste uge har været sej for Marc som nu næsten er 10 mdr. Siden vuggestue-starten 1. april har vi været meget syge - både ham og os. Så det har været en uge i vuggestue - en uge hjemme eller hos mormor og sådan er det gået slag i slag. Men den sidste uge har været slem fordi hans forkølelse satte sig som hoste - hvilket gjorde at han ikke kunne drikke sine flaske (hoster og sprutter og vil til sidst ikke mere) - han får max 40 ml ned efter mange anstrengelser.
Han er endnu ikke så god til koppen - eller rettere han drikker ikke så meget af den - så vi havde et par dage hvor han var på kanten af dehydrering - og måtte til egen læge og lægevagten for at tjekke ham. Det går lidt bedre nu - han spiser normalt eller lidt mere - men vil kun drikke af kop i forbindelse med måltiderne og ikke ret meget - og flaskerne er fortsat ikke en succes. Sidste døgn fik vi måske alt i alt 120 ml i ham. Det gør at vi lige præcis holder dehydreringen fra døren - men nu hvor vi har passet den 1. uge med den situation begynder jeg også at blive bekymret for hans trivsel - han får jo ikke mælk nok - og hvordan kan vi øve mere med kop.
På mad fronten er vi også sunket tilbage til alt det lette som han gerne vil have - færdig grød - færdige glas med mos. Alle de forsinkede forsøg med mad som skal tygges er gået fløjten.
Har du gode ideer til hvordan vi får samlet op og kommer videre. Hosten forsvinde jo nok ikke bare "overnight" (det fjorde den i hvert fald ikke for mig) - så flaskekrisen kan jo vare ved. Hvor længe kan vi klare det - og skal vi til at give ham mælk i kop? Han er jo blevet stor nok til at når han ikke vil noget - så vil han ikke.
Venlig hilsen
Marc's mor