Stadig maveproblemer er han syg?

27. maj 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Stadig maveproblemer er han syg?

Kære Helen,

Tak for dit seneste svar angående Marcos reaktion på min penicillinkur. Jeg skriver, fordi han stadig har det skidt, selvom det dog er blevet bedre, siden jeg stoppede kuren (for seks dage siden). Jeg er lidt bange for, at det måske ikke bare er maven, den er gal med, og selv hvis det "bare" er maven, så ville jeg gerne have et godt råd, da Marco har haft maveproblemer fra han var kun en uge, hvor han fik kolik og skreg i to og en halv måned.

Jeg var akut til lægen med ham i onsdags pga. at han kastede op. Lægen stoppede med det samme min penicillinkur og jeg malkede ud et par dage og gav Nan (som han hellere ville tage end Nutramigen) indtil jeg var sikker på, at penicillinet var ude af kroppen på mig.

Han fik det lidt efter lidt bedre og kaster ikke længere op. Han fik dog et par dage uden afføring, hvilket han aldrig har haft før. Han har dog haft afføring i går, så han er ikke forstoppet. Men han prutter hele tiden (vågner ofte pga dette og græder) og han laver stadig den der mærkelige bevægelse jeg beskrev, når han lægges ned. Det er nærmest som en spasme. Han skyder brystkassen frem (skyder ved egentlig ryg) og kommer med en anstrengt lyd, sådan lidt hvæsende. Han gør det dog ikke uafbrudt, og jeg synes heller ikke, at det er lige så tit som til at begynde med. Ind imellem kommer der gylp bagefter, men andre gange ikke. ...

Annonce

...

Håber "bare" at det er maven men er bange for om det er neurologisk. Det kan ikke være tegn på noget mere alvorligt, såsom epilepsi, vel? Kan ikke lade være med at tænke på, at han først har fået det, efter at han er blevet vaccineret. På den anden side kom det først en uge eller to efter vaccinationen, så det har jo nok ikke noget på sig. Jeg skal lige nævne, at han altså aldrig mister bevidstheden eller noget.

Det er som sagt også som om, at det kommer og går. Han kan være glad det ene øjeblik og ligefrem klukle og det næste øjeblik vrider han sig og laver den lyd og begynder at græde. Hans afføring ser i øvrigt normal ud.

Selv hvis det er maven, er jeg nervøs, da han jo altid har haft så mange problemer med maven. Jeg cykler med hans ben og masserer hans mave for at hjælpe ham. Han får også mylikondråber, når det er helt galt. Men lige meget hjælper det. Kan jeg gøre andet? Og hvornår plejer de små maver dog at få det bedre???

Har hørt om noget, der hedder havresi (kogevandet fra havregrød). Det skulle hjælpe de smås dårlige maver. Må jeg prøve at give ham det, når han bliver fire måneder (om to uger). Og ved du, om det hjælper?

Jeg er ved at blive vanvittig af, at han altid har ondt og at jeg ikke kan hjælpe ham. Det er frustrerende, og jeg er begyndt at gå og smågræde, når han endelig sover, fordi jeg er så ked af det.

Mange hilsner,
Hanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)