Pludselig skrigeture

22. maj 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Pludselig skrigeture

Hej!

Jeg har brug for en af dine gode råd igen, vores yngste datter Naya, på 3 mdr. er pludslig begyndt at få nogle frygtelige skrige ture, hun har intil nu været smilende og mild pige, som sov med det samme vi lagde hende i barnevognen, hun sov typisk 2-3,5 time og spiste 150- 230 ml grøn allomin 4 til 5 gange i døgnet uden problemer.

For ca en 14 dages tid siden begyndte hun at bøvle med at spise, jeg troede at det var tid at skifte sutte størrelse, så det gjorde vi, uden resultat, så søgte jeg læge for jeg syntes at hun begyndte at te sig mere og mere som Gaby der er ørebarn. Hun sover kortere og vil ikke rigtigt spise, og kan ikke finde ro. Han kunne ikke umiddelbart se noget, men der kan stadig være væske i mellem øret, så vi bestilte en tid ved ørelægen, der skal vi ind d. 2/6.

Men jeg syntes at der må være noget andet galt for nu er hun sur og trist det meste af dagen, vil ikke rigtigt ...

Annonce

... spise, når hun har spist går der ca 10-15 min. så bliver hun stiv som et brædt og skriger, kaster sig rundt i barnevognen, og krymper sig sammen, det tager ofte en timestid med skrig og skrål inden hun falder om, af udmattelse. Hendes afføring er meget mørke grøn og klæg, jeg har prøvet at give nan hver anden gang, men det har ikke ændret noget.

Når hun får sin flaske til aften, spiser hun ca 100 ml, så vil hun ikke have mere, men finder ikke ro, så prøver jeg med camille the, og der kan hun tage omkring 160 ml. det er kun om aftenen hun får tilbudt the, for at få ro på, da Gaby ikke rigtig kan klare at lille søster græder.

Så er det at jeg gerne vl høre om du har et godt råd til hvad jeg gør nu.

Har du erfaring med at de ikke kan blive ved med at tåle grøn allomin?

Det er ikke fordi hun ikke får bøvset, det er hun blevet bedere til.

Hvad kan det være? HJLÆP MIG!

Mange hilsner fra Janet

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder