Der er gået hul på numsen og diarré

9. maj 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Der er gået hul på numsen og diarré

Hejsa,

Jeg har en meget glad søn på 6 måneder, og indtil fornylig havde han ingen anelse om hvad rød hale var, men det kom så i sidste uge og det gik bare stærkt.

Vi prøvede først med zink salve, hvilket så ud til at hjælpe i starten, men så kammede det over. Og nu har han små røde knopper og huden er "slidt" af rigtig mange steder, han er bestemt ikke glad mere når han skal skiftes, der er ingen tvivl om at det gør meget ondt!! Der ud over har han fået diaré og laver stort op til 8-10 gange om dagen, hvilket ikke lige frem hjælper på den sarte røde numse :(

Jeg havde ham til lægen igår og fik noget salve ...

Annonce

... der hedder Locoid 0,1% og fik at vide jeg skulle smørre ham 2 gange dagligt.

Det jeg gerne vil vide er, hvad gør jeg resten af tiden, nu smører jeg ham morgen og aften inden sengetid, men skal jeg ikke smøre ham med noget som helst i løbet af dagen? er det nok med 2 gange? Jeg kan heller ikke lade ham ligge med bar numse, for det kommer ud af ham i tide og utide, og varierer meget mellem tykt og tyndt...

Kan jeg speede processen op og hvad kan være årsagen til vores røde problem?

Håber det giver mening det jeg har skrevet. Og tak for en god brevkasse

Med venlig hilsen
"Forholdsvis glade" Sebastian´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder