Blodsprængninger i øjet og ligge på maven

5. maj 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Blodsprængninger i øjet og ligge på maven

Hej Helen.

Tak for dine super gode råd.

Sif og jeg kom hjem fra hospitalet for 1½ uge siden, hun har lige været igennem en 11 dages indlæggelse med RS-virus. Ud over dette fandt de ud af, at hun har en forstørret milt, men de ved ikke helt hvorfor. Hendes trombocytter er dog steget i antal, men de faldt drastisk da vi blev indlagt. Derfor skal vi gå til regelmæssig kontrol på Skejby. Hun er blevet tjekket for leukæmi, og det ser ikke ud til, at det er det - men de kan selvfølgelig aldrig sige aldrig.

Hun er nu 3 mdr. og 1½ uge gammel, og vejer 4950g. Ved fødslen vejede hun 3950g (jeg havde gestational diabetes). De siger dog på Skejby at hun følger kurven, hvilket jeg ikke helt kan forstå - har hun ikke tage for lidt på?

Hun får nogle gange sådan nogle stærke mavesmerter, og så skriger og skriger og græder hun, disse anfald giver blodsprængninger i øjnene. Er ...

Annonce

... disse helt ufarlige?

Hun hader at ligge på maven. Hun bliver stik tosset, og skriger og græder. Jeg har prøvet alt, både at lægge en foldet ble under hendes arme og brystkasse, folde et håndklæde i hele hendes længde til at ligge på, lægge hende op af ammepuden osv. Det eneste hun synes virkelig godt om, at at ligge på vores underarm. Er dette godt nok?

Hun får movicol, men alligevel får hun stærke mavesmerter - nogle gange når hun skal prutte, andre når hun har spist, men for det meste når hun skal have afføring. Og det helt op til en time før. Det eneste der virker er at ligge hende på armen og gå rundt med hende. Er der andet man kan gøre?

Kan det være rigtigt, at en baby snorker til tider? Faktisk har hun gjort det on off siden hun blev født, og nogle gange kan man mærke en svag rallen i ens hånd, hvis man lægger den på hendes ryg imens.

Med venlig hilsen
Tina og Sif

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor