Brev:
Blodsprængninger i øjet og ligge på maven
5. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Blodsprængninger i øjet og ligge på maven
Hej Helen.
Tak for dine super gode råd.
Sif og jeg kom hjem fra hospitalet for 1½ uge siden, hun har lige været igennem en 11 dages indlæggelse med RS-virus. Ud over dette fandt de ud af, at hun har en forstørret milt, men de ved ikke helt hvorfor. Hendes trombocytter er dog steget i antal, men de faldt drastisk da vi blev indlagt. Derfor skal vi gå til regelmæssig kontrol på Skejby. Hun er blevet tjekket for leukæmi, og det ser ikke ud til, at det er det - men de kan selvfølgelig aldrig sige aldrig.
Hun er nu 3 mdr. og 1½ uge gammel, og vejer 4950g. Ved fødslen vejede hun 3950g (jeg havde gestational diabetes). De siger dog på Skejby at hun følger kurven, hvilket jeg ikke helt kan forstå - har hun ikke tage for lidt på?
Hun får nogle gange sådan nogle stærke mavesmerter, og så skriger og skriger og græder hun, disse anfald giver blodsprængninger i øjnene. Er disse helt ufarlige?
Hun hader at ligge på maven. Hun bliver stik tosset, og skriger og græder. Jeg har prøvet alt, både at lægge en foldet ble under hendes arme og brystkasse, folde et håndklæde i hele hendes længde til at ligge på, lægge hende op af ammepuden osv. Det eneste hun synes virkelig godt om, at at ligge på vores underarm. Er dette godt nok?
Hun får movicol, men alligevel får hun stærke mavesmerter - nogle gange når hun skal prutte, andre når hun har spist, men for det meste når hun skal have afføring. Og det helt op til en time før. Det eneste der virker er at ligge hende på armen og gå rundt med hende. Er der andet man kan gøre?
Kan det være rigtigt, at en baby snorker til tider? Faktisk har hun gjort det on off siden hun blev født, og nogle gange kan man mærke en svag rallen i ens hånd, hvis man lægger den på hendes ryg imens.
Med venlig hilsen
Tina og Sif