Stop for komælk på grund af mellemørebetændelse

8. april 2008

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Stop for komælk på grund af mellemørebetændelse

Hej Helen,

Man må sige, at jeg får valuta for mit medlemsskab her hos dig.

Denne gang måske nok lidt udenfor dit område, men jeg har har en ting, jeg gerne lige ville være lidt klogere på, inden vi skal til læge med vores dreng for at få tjekket væske i ørerne.

Han har desværre haft mellemørebetændelse igen - hans ører er blevet tjekket med jævne mellemrum vinteren igennem og der har været væske hver gang. Nu er jeg for alvor ved at være bekymret over hvor meget han hører og hvor meget han bare ikke VIL høre. :-) Vi skal naturligvis til ørelæge, hvis det fortsætter.

Jeg er klar over, at følgende har du ikke mulighed for at støtte mig i, men vi har efter lange overvejelser besluttet os for, at vi skal prøve at tage komælk ud af hans kost - ikke helt fanatisk - han går jo i vuggestue, så der er naturligvis komælk i maden + at de får en del ost. Det er også ok - det er mere at han jo, hvis han selv skulle bestemme, ville leve af mælk, youghurt, ost og havregryn med mælk.

Selvfølgelig kommer det også til at afhænge af hvad lægen siger.

Men mine overvejelser går egentlig mere på, hvad jeg vil tale med lægen om omkring kosten - jeg har søgt en del på nettet - og læst "ondt i øret", ...

Annonce

... forhørt mig både på apoteket, matas og i helsebutikker - og jeg får forskellige råd alle steder.

Så nu spørger jeg dig - igen, jeg er med på, at du ikke kan bifalde dette, men med hans alder, skal han så have nutramigen på morgenmaden i stedet for spelt, havre eller rismælk? Og hvis han skal, så behøver han ikke at få kalktilskud, vel? Det bliver vel til en 2-3 dl på morgenmaden, og så er han vel dækket ind, hvis han bare får vand resten af dagen at drikke? Og ellers varieret kost selvfølgelig.

Jeg ved godt, at det er lægen, der skal rådgive mig og ikke dig - men jeg synes simpelthen det er en jungle med de kosttilskud - og jeg vil gerne kende konsekvenserne af de valg vi ender ud med i denne situation. Det skal jo kun være for en periode - det bliver snart sommer og han bliver jo også større.

Hvis du synes ovenstående er for svært at svare på, behøver du selvfølgelig ikke... alle krumspringene bunder selvfølgelig i, at vi gerne vil undgå at få lagt dræn, hvis vi overhovedet kan gøre noget for det.

Ellers går det vist udmærket - det ikke altid lige sjovt - morsyge, pjevsethed, nattehysteri og vanskeligheder ved aflevering i vuggestue er naturligt i denne alder, ikke?

Mange hilsner
En forvirret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige