Brev:
Luft i maven og hikke på grund af refluks
4. april 2008
Alder:
2 mdr.
Luft i maven og hikke på grund af refluks
Hejsa Helen.
Mange tak for dit sidste svar. Jeg brugte nogle af dine idéer da jeg snakkede med egen SP. Det endte faktisk med, at vi røg en tur på Skejby i 5 dage.
Sif, som nu er 10 uger, lider af slap mavemundsmuskulatur (refluks), og vi har fået hjælp til at indkøre faste spisetider og Enfamil A.R. (hun kan ikke så godt lide det, men det bliver bedre dag for dag). Hun gylper stadig en del, men det er meget bedre. Nu håber jeg bare at hun begynder at tage noget mere på. Jeg skal sidde med hende oprejst 45 min. efter endt måltid, og barnevognen er udelukket, da maden kommer op igen. Vuggen er løftet i den ene ende, og det kan man ikke med barnevognen.
I forbindelse med hendes mange gylp, får hun ofte hikke? Det kan så medføre mere gylp... Er det muligt at forhindre hikke?
Efter hun er startet på Enfamil A.R. har hun virkelig fået luft i maven. Og det er hun meget irriteret af i perioder. Hun får også laktulose pga. hård mave. Hun er svær at få til at bøvse, og når hun endelig gør så gylper hun, og vil have lidt mere mad til at tage svigen i spiserøret, og så kan vi starter forfra. Hvad kan jeg gøre ved luften i maven?
Håber du kan hjælp igen?
Med venlig hilsen
Tina