Brev:
Arp og øjenbetændelse
12. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Arp og øjenbetændelse
Hej Helen,
Jeg er nyt medlem, men har fulgt din brevkasse et stykke tid. Jeg er bosat i Italien, hvor man en gang om måneden får sin baby checket hos sin børnelæge, som holder øje med om de vokser som de skal osv. Og det er som sådan godt nok, men ind imellem savner jeg et dansk råd fra en faglært, da de her i Italien er lidt hurtige til at skrive en recept på medicin, og det er jeg ikke helt tilhænger af.
Vi har Alexander på 22 måneder, og lille Alma på 4 måneder, så desperate søvnproblemer er der masse af, men dem gemmer jeg til en anden dag!!
Alma har siden hun blev født haft arp i hovedbunden, som var ret meget til at starte med, og så syntes jeg det blev pænere, men nu er det blevet værre igen. Jeg havde egentlig ikke forventet at hun ville have det så længe, for jeg har læst at det går over af sig selv. Men er 4 måneder normalt eller skal der andre midler til end olie og nusseri?
Vores børnelæge har anbefalet mig en shampoo eller en creme mod det, men jeg har ind til videre ikke brugt det. Hvad anbefaler du?
Hun har også lidt betændelse i det ene øje, som hun også har haft siden fødslen, hvor til hun har fået nogle øjendråber dagligt i starten, men nu kun efter behov (når der er puds i øjet). Nogle gode råd til at komme dette til livs?
Kærlig hilsen
Pernille