Hoste - 3 mdr.

28. februar 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Hoste - 3 mdr.

Hej Helen

Så er der lige et par spørgsmål fra os igen, malou på 3 mdr på mandag er stadig lidt forkølet, men synes også nu hun nærmest hoster og har noget der irriterer hende i halsen og virker tit som om hun ikke kan få vejret. De sidste to dage har hun vågnet tidlig og morgen og været urolig over dette, ligger og fægter med armene og sutten kommer hurtig ud igen hvis jeg prøver med den, hun kom endda med et lille hyl, skrig. Bruger tit den næsespray og får også snot ud, hvad kan vi ellers gøre ved den hoste???? kamillethe?? gav hende lidt ..

Vil også lige høre om du synes vores plan for dagen ang mad ser ok ud i forhold til hendes alder osv. Hun får ren mme og er som sagt 3 mdr på mandag, hun er godt nok ikke blevet vejet i en måneds tid, man sidst vejede hun næsten 4700 så hun burde nok være over 5 kg i ...

Annonce

... hvert fald?

Tidlig morgen, mad mellem 6.30-7
vi sover begge 1-2 timer mere, står op mellem 8-9

leger, hygger
mad igen kl 10-10-30

hun sover ca 1 time maks efter

leger igen, hun er blevet go til at ligge selv og lege i en halv time eller mere

enten går vi tur efter her, men venter gerne til hun har fået mad igen

mad ca. 14

så går vi med barnevogen i 1-2 timer, dejligt med frisk luft til mig også

her sover hun som regel hendes lange lur, 3 timer gerne

mad igen kl 17.30-18

sover lidt mellem 19-21, 1 time mange gange

mad igen 21-22

så siger vi go nat

mad igen kl 2-3

og så er det morgen hvor det er ca 6.30-7

ser det ok ud?? jeg er kun oppe en gang om natten, det er jo dejligt nu ..

6 gange mad i døgnet, hun får mellem 140 og 160 ml pr gang...

Mange hilsner
Pernille og Malou

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Denne gang skriver jeg bare for at udtrykke min taknemmelighed over det store arbejde du gør for at informere alle os "usikre mødre".

Normalt anser jeg mig selv for at være relativt velinformeret om de emner, der interesserer mig .....- men jeg må indrømme, at det at blive mor har ført en helt uventet usikkerhed med sig.

Når det man ønsker aller mest er at give sit barn den bedste start på livet - og man bare ikke er sikker på, hvad der er det bedste at gøre, er det fantastisk at kunne rådføre sig hos dig.

Jeg har læst stakke af bøger, Sundhedsstyrelsens anbefalinger, diverse artikler og lavet utallige google-søgninger (hvor jeg i øvrigt ofte lander på din side) om børnerelaterede emner - og alligevel bliver jeg tit i tvivl.

Trods mange spørgsmål fra min side svarer du tålmodigt, grundigt og engageret på det hele - og det betyder meget for mig som nybagt mor at få en kommentar med på vejen :-)

Mit medlemskab hos netsundhedsplejerske.dk er en rigtig god investering - og min søn får en mindre bekymret mor med i købet ;-)

God sommer