Brev:
Mavesyre og reflux
26. februar 2008
Alder:
2 år, 10 mdr.
Mavesyre og reflux
Hej.
Nå så må jeg for første gang stille mit eget spørgsmål ;-)
Har haft meget glæde af at læse besvarelserne i brevkassen - de er smadder gode ;-)
Jeg har en dreng på snart 3 år (10.april 08) han er en glad og meget "hurtig" dreng, forstået på den måde at han talte meget tidligt, gik meget tidligt og kan nu alfabetet, stave til sit eget navn, til mor og far osv....så han er hurtig på aftrækkeren.
Nå men da han var 11 dage gammel, ringede vi 112 da han pludseligt havde problemer med vejrtrækningen samt kastede en masse gul galle op.
På Gentofte sygehus' børneafd. observeret man ham i 2 døgn uden at kunne komme med nogen diagnose/grund eller lign. Dog oplyste de at hvis ikke vi havde opdaget det eller havde været så hurtige - kunne det være endt som noget der kunne ligne "vuggedød"..... puhaaaa sikke en omgang.
Nå men nu er han jo snart 3 år og han sover langt fra optimalt.
Nu igår aftes spiste han en del aftens mad og vågner så et par timer efter han var faldet i søvn og græder og græder. Jeg observerer at hans mave er hård og udspilet som vist man har spist for meget. Ydermere ser jeg så at han synker og synker.... og hoster når han lægger sig ned, jeg tror han har sure opstød.
Nu sætter det så mine tanker i gang......... jeg har nemlig tidligere haft på fornemmelsen at han led lidt af de her sure opstød når han sover.
Han er heller ikke den hurtige spiser - men han taler også en del... hi hi
Han vågner i gennemsnit 4-5 gange om natten. Det har han nok altid gjort.
Nu tænker jeg jo så om det godt kan være at han rent faktisk lider af "reflux" (det gør jeg også selv, min lukkemuskel virker ikke ordenligt). Men jeg vil heller ikke lade ham gå igennem alle mulige unødige undersøgelser fordi jeg er en bekymret mor.
Grunden til at jeg skriver om oplevelsen fra han var de 11 dage gammel - er fordi jeg nu tænker at det kan have en slags sammenhæng ?????
Jeg tror nu jeg har brug for et godt råd.
Håber jeg nogenlunde har fået det meste med.