Brev:
Spiser næsten intet
20. februar 2008
Alder:
16 mdr.
Spiser næsten intet
Til sundhedsplejersken
Hvad kan jeg tilbyde min datter, så hun får lyst til at spise lidt mere?
Min datter på 16 måneder har efter en uge med skoldkopper, høj feber og diarré mistet appetitten. Feber og skoldkopper er væk nu og energien er kommet lidt tilbage, men diarrén fortsætter og appetitten har været væk ca. 3 dage.
Vi giver hende ikke nogen form mælkeprodukter, da vi har erfaret fra hendes andre diarrétilfælde, at det forværrer diarréen. Vi tilbyder hende lige nu Ribena saft og chips, og hun drikker godt og spiser op til 3 - 4 stk. chips ad gangen. Vi tilbyder også havregrød, franskbrød med syltetøj, men hun tager næsten ingen ting. Hun har været ved lægen, der konstaterede, at hun fik væske nok.
Venlig hilsen
En lidt bekymret mor