Brev:
Øjenbetændelse - 18 mdr.
4. februar 2008
Alder:
18 mdr.
Øjenbetændelse - 18 mdr.
Hej Helen!
Vores datter har fået øjenbetændelse. Hun går i dagpleje, og skal jo være i behandling for at måtte komme. Hvordan hænger det i grunden sammen? Smitter man ikke, når man er i behandling?
En anden ting ... det er selvfølgelig en stor og næsten umulig kamp at få den dér salve ned i hendes øjne. Det foregår på den måde, at far holder armene, ungen skriger, og mor vrider øjnene op og får salven (nogenlunde) ned i øjet :o/ Lyder det ikke hyggeligt og tillidsskabende? Det er virkelig overgreb, så det batter :(
Mit spørgsmål er: Er det farligt ikke at behandle øjenbetændelse? Jeg mener, hvis det bare forkorter tiden med betændelse, kunne vi godt finde på bare at lade det tage den tid det tager, for hun virker ikke til at være generet af det. Og så vil vi hellere tørre lidt gule klatter væk ind i mellem (det accepterer hun), end at tvinge den salve ind i hendes øjne...
Men der er måske en risiko forbundet med at lade være?
Venlig hilsen
Tine