Øjenbetændelse - 18 mdr.

4. februar 2008

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Øjenbetændelse - 18 mdr.

Hej Helen!

Vores datter har fået øjenbetændelse. Hun går i dagpleje, og skal jo være i behandling for at måtte komme. Hvordan hænger det i grunden sammen? Smitter man ikke, når man er i behandling?

En anden ting ... det er selvfølgelig en stor og næsten umulig kamp at få den dér salve ned i hendes øjne. Det foregår på den måde, at far holder armene, ungen skriger, og mor vrider øjnene op og får salven (nogenlunde) ned i øjet :o/ Lyder det ikke hyggeligt og tillidsskabende? ...

Annonce

... Det er virkelig overgreb, så det batter :(

Mit spørgsmål er: Er det farligt ikke at behandle øjenbetændelse? Jeg mener, hvis det bare forkorter tiden med betændelse, kunne vi godt finde på bare at lade det tage den tid det tager, for hun virker ikke til at være generet af det. Og så vil vi hellere tørre lidt gule klatter væk ind i mellem (det accepterer hun), end at tvinge den salve ind i hendes øjne...

Men der er måske en risiko forbundet med at lade være?

Venlig hilsen
Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi