Brev:
NAN H.A. 1 og blåsort afføring
2. februar 2008
Alder:
2 mdr.
NAN H.A. 1 og blåsort afføring
Hej Helen
Jeg har indtil nu haft stor nytte af at læse dine svar i brevkassen, men nu er der opstået et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på i brevkassen, og jeg skriver derfor til dig.
Jeg har en søn på ca. 10 uger (født 21-11-07). Han trives fint, og tager fint på i vægt. Men han har døjet lidt med maven, faktisk lige fra fødslen. Jeg forsøgte forgæves at få gang i amningen i 3 uger, men det ville simpelthen ikke lykkes. Det gjorde sindssygt ondt i mine bryster hver eneste gang jeg ammede, så jeg kunne ikke holde det ud. Vi forsøgte med ammebrikker, skaller, e-vitamin creme osv. men lige lidt hjalp det. Min dreng er derfor blevet flaskebarn. Det har været meget svært for mig at acceptere dette, for jeg havde set frem til og glædet mig til at skulle amme mit barn i mindst 6 måneder. Men sådan blev det altså ikke. Heldigvis har jeg en fantastisk mand, som har støttet og hjulpet mig igennem hele forløbet.
Nå, tilbage til mit spørgsmål. Vi startede med at give vores søn drikkeklar Allomin 1 (den lyseblå), men han virkede til at have en del maveproblemer ved det, og hans afføring var meget fast/hård. Han skreg rigtig meget i den første måneds tid, og han skulle trykke længe for at komme af med afføring. Det kunne nogle gange tage optil en time, hvor han skiftevis græd og trykkede så han blev helt gasblå i hovedet. Han havde dog afføring ca. 1 gang i døgnet.
Vi begyndte derfor, på opfordring fra SP, at give han Allomin1 blandet med Allomin Syrnet (den grønne), altså pulver. Vi startede med 2 dele blå til 1 del grøn, og gik så over til 1 del blå til 2 dele grøn, fordi 1 del grøn ikke rigtig havde nogen effekt. Efter en uges tid med 2 dele grøn synes vi fortsat at han havde temmelig hård/fast afføring, selvom han dog ikke skulle kæmpe så meget for at komme af med det mere. Men han græd fortsat meget næsten efter hvert måltid.
Vi har derfor nu skiftet til Nan H.A. 1, også på anbefaling af SP. Det har ikke rigtig hjulpet på gråden, han er fortsat meget utilfreds efter næsten hvert måltid, dog er det nemmere at få ham til at falde til ro nu. Hans afføring har derimod fuldstændig ændret karakter, fra at være grøn/gul og fast/hård da han fik Allominen, til nu at være nærmest blå/sort og helt blød og meget klistret. Desuden har han nu afføring flere gange i døgnet. Er det normalt? Han prutter også rigtig meget efter vi har skiftet til Nan H.A. 1, og de lugter afskyeligt! Hvilket hans afføring i øvrigt også gør.
Han spiser mindre portioner med Nan H.A. 1. Da han fik Allominen spiste han mellem 110-150 ml pr. flaske 8 gange i døgnet. Nu spiser han kun 80-100 ml pr. flaske 8 gange i døgnet. Han spytter selv flasken ud, når han ikke vil have mere.
Han vejer 5900 g og er 58 cm (blev vejet og målt 29/1).
Overordnet set, så tror jeg vi har en meget veltilfreds dreng, som trives og vokser som han skal. Men det bekymre mig, at han har problemer med maven, så jeg håber du har et godt råd til os, så vi kan komme maveproblemerne til lives.
På forhånd mange tak.
Med venlig hilsen
Pernille