Syg igen

31. januar 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Syg igen

Kære Helen

Min manglende rummelighed viste sig dagen efter at komme af at jeg havde fået influenza, og da jeg samtidig er diabetiker, var mit blodsukker ualmindeligt højt. Dejligt det kom ned igen og jeg igen kunne fungere og være en god mor. Far tog over et par dage mens jeg lå på langs, men ellers tak for dine råd :-)

Lige nu er min datter syg igen, det startede igår, hvor hun ikke havde den store appetit, og idag kaster hun op, med meget korte intevaller, selv lidt vand kommer op igen.

Siden september hvor hun første gang var forkølet, har hun været det efterfølgende 5 gange. så har hun fået 2 tænder som også har taget hårdt på hende og nu har hun for 3. gang i træk opkast, denne gang ikke diarre samtidig indtil videre.

Er det normalt, at børn er så syge, eller er det fordi hun ...

Annonce

... er født lidt før tid? 3 uger, men lille ved fødsel 2,3kg. eller er det fordi hun fra start af inde i maven manglede fostervand, og ikke fik nok næring. Der var tale om allerede i uge 24 at tage hende ud, fordi hun ikke voksede. Der var ikke nok flow igennem navlestrengen, og jeg blev scannet hver uge fra uge 20, og havde også en del scanninger inden fordi jeg havde lave tal i sandsynlighed for at hun var mongol, 45 i blodprøve og 200 med nakkefold.

Jeg bliver så bekymret for hende ved tanken om at hun skal starte i vuggestue om en måned, hvor meget bliver hun så ikke syg, med al den smitte?

Hvad er din erfaring? og kan jeg selv forebygge på nogen måde? kan jeg give hende et bedre imunforsvar med zoneterapi eller sådan noget? Eller kan jeg gennem kosten gøre noget?

Kærlig hilsen
Birgitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder