Brev:
Asmatisk bronkitis og mellemørebetændelse
23. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Asmatisk bronkitis og mellemørebetændelse
Hej Helen
Vores søn på 7 mdr. har mellemørebetændelse for 3. gang i sit liv nu og skal have lagt dræn den 7. feb.
Ydermere fik han for 2 måneder siden asmatisk bronkitis og det blev hurtigt nødvendig med steorid behandling. Siden han fik det konstateret for 2 måneder siden har han kun haft 1 uge, hvor han har været rimelig symptomfri, men vi er nu igen på 2 pust x 2 dgl.
Situationen er altså nu lidt anspændt og jeg synes bare det er så synd for ham. Det behandlingsmæssige skulle der være styr på med dræn og steorid behandling.
Mit spørgsmål handler om hans trivsel gennem en så lang periode med sygdom. De sidste 2 måneder har han ikke spist meget grød, men har villet tage mælk og vælling. Nu hvor han så har akut mellemørebetændelse oveni vil han slet ikke spise grød og kun små mængder mælk (max 120 ml. på en dag). Det eneste han vil tage er vælling. Men kan han nøjes med det? Og hvorfor anbefaler man max 2 flasker vælling i døgnet?
Jeg tænker, at tiden bare skal gå bedst mulig indtil den 7. feb. men kan alligevel ikke lade være med at bekymre mig om hans vægt, for selvfølgelig står den stille. For en måned siden blev han målt og vejet hos egen læge og lå lige på gennemsnittet. Kurven havde et lille knæk.
Hvad tænker du? Hvorledes "overlever" vi alle denne periode?
Venlig hilsen
Janni