Brev:
Spiser ingenting - overhovedet
21. februar 2004
Alder:
8 mdr.
Spiser ingenting - overhovedet
Hej Helen
Du har altid et rigtig godt svar, så jeg prøver lige igen.
Min dreng på 8 mdr og 9 dage har i den sidste uge spist mindre og mindre. Lørdag nat fik han feber og mandag blev han syg (bronkitis og forkølelse), så nu spiser han intet overhovedet. Han vil heldigvis gerne stadig have flaske, men dog ikke særlig meget (højst 400 ml i døgnet).
Mit spørgsmål er så, hvor længe han kan fortsætte sådan uden at jeg skal være bekymret. Han er 74 cm og vejer 10 kg - har tabt sig et par hundrede gram. Han har vejet 10 kilo i en måned nu, godt og vel.
Jeg har prøvet al slags mad, ske-mad, købe mad, mad han selv kan spise og alle hans livretter. Kun appelsin kan jeg lokke i ham nu - han spiser måske et par både om dagen. Skal jeg måske helt lade være med at tilbyde ham mad i en dags tid for ligesom at nulstille (han vender hovedet væk, hiver fat i skeen selv og nogengange bliver han sur)
På forhånd tak for svar.