Spiser ingenting - overhovedet

21. februar 2004

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Spiser ingenting - overhovedet

Hej Helen

Du har altid et rigtig godt svar, så jeg prøver lige igen.

Min dreng på 8 mdr og 9 dage har i den sidste uge spist mindre og mindre. Lørdag nat fik han feber og mandag blev han syg (bronkitis og forkølelse), så nu spiser han intet overhovedet. Han vil heldigvis gerne stadig have flaske, men dog ikke særlig meget (højst 400 ml i døgnet).

Mit spørgsmål er så, hvor længe han kan fortsætte sådan uden at jeg skal være bekymret. Han er 74 cm og ...

Annonce

... vejer 10 kg - har tabt sig et par hundrede gram. Han har vejet 10 kilo i en måned nu, godt og vel.

Jeg har prøvet al slags mad, ske-mad, købe mad, mad han selv kan spise og alle hans livretter. Kun appelsin kan jeg lokke i ham nu - han spiser måske et par både om dagen. Skal jeg måske helt lade være med at tilbyde ham mad i en dags tid for ligesom at nulstille (han vender hovedet væk, hiver fat i skeen selv og nogengange bliver han sur)

På forhånd tak for svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie