Brev:
Søvn og skrigeri
18. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Søvn og skrigeri
Hej
Vi har en dreng på 5 måneder han er meget aktiv, han vender og drejer sig, sparker hele tiden. Alt i alt han vil gerne være i konstant bevægelse selv i sin høje stol hvor han får mad. Han er glad og smilende og sjældent pylret.
Vi giver ham grød 2 gange om dagen ca. 1-1 1/2 dl. det er hirse eller risgrød og nogle gange kartoffelmos med grønt. Han spiser det lystigt og virker sulten.
Han sover ca 3-5 timer om dagen 1-2 timer om formiddagen det samme om eftermiddagen og måske en power nap sen eftermiddag. Vores dag ser nogenlunde sådan ud.
7.00-8.00 står op får bryst
9-10 sover formiddagslur får bryst lige før han sover
11-13 vågen leger og får grød
13-15 sover middagslur tilbydes bryst før jeg lægger ham. Han er ikke altid sulten.
15-20 vågen leger, måske en 45 min powernap får grød kl 18-19 stykker. Han spiser nogle gange ved mig når han vågner fra middagslur.
20-21 puttes med sut tilbydes bryst.
22 vågner skriger vil ikke noget
23 vågner skriger nogle gange tager han bryst
24 vågner skriger osv.
Han har lige været til lægen og han har altid været en stor dreng nu som 5 måneder gammel er han 75 cm og 9.3 kg. Han var 5.5 kg og 59 cm da han blev født. Han har lige haft mellemøre betændelse men lægen sagde at det var helt væk, så vi tror ikke han har ondt.
Han har lige for 2 uger siden haft en periode hvor han vågnede often om natten men "bare" skulle have sutten eller vendes.
Nu når han vågner skriger han nærmest i søvne ingen ting virker vi stryger ham over panden vender ham og til sidst tager jeg ham op men det får det ikke altid til at stoppe. Når han endelig stopper sover han på min skulder og vi lægger ham. Så vågner han 1 time senere max. og vi starter forfra. sådan går det indtil ca. 01.00 så kan han sove i 3-4 timer før han vågner.
Han bliver puttet i sin egen seng, vi ruller for slukker lyset og slapper af sammen i den tid det tager at falde til ro.
Vi ved ikke om han drømmer, har ondt, bare er urolig og har svært at finde ro?
Har du nogle bud på hvad der sker.
Tak
Caroline og Magnus på 5 måneder.