Brev:
Lungebetændelse
9. januar 2008
Alder:
17 mdr.
Lungebetændelse
Hej igen
Tak for svaret forleden på mit "sove-ude" spørgsmål...
Jeg har et lille tillægs-spørgsmål:
I dag tog jeg hende til lægen, fordi hun vågnede kl 4 med 38,6 i feber.
Hun går altid helt agurk, når hun skal lyttes på, så lægen ku' ikke høre ret meget, men sagde, at "Nu skærer vi igennem og giver hende en penicillin-kur" og det, at hun havde hostet så længe syntes han osse var grund nok til at behandle på hende.
Så er spørgsmålet jo: Skal hun SÅ sove inde? Feberen forsvandt hurtigt, og hun har ikke haft feber resten af dagen og har det såmænd udmærket og er sig selv og ok bortset fra hosten.
Men det, at man er i behandling for lungebetændelse (som det vel må være, når man gi'r medicinen efter at ha' lyttet på lungerne?), gør det, at man ikke skal sove ude?
Jeg spørger fordi, vi har et farligt cirkus, når vi prøver at få hende til at sove inde om dagen; det forstår hun bare slet ikke.
Mht penicillinen... Det undrede mig, at man bare får det med hjem og skal gi' det uden at få noget information om, hvad man skal gøre, hvis hun reagerer allergisk? :o/
Venlig hilsen Tine