Lungebetændelse

9. januar 2008

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Lungebetændelse

Hej igen

Tak for svaret forleden på mit "sove-ude" spørgsmål...
Jeg har et lille tillægs-spørgsmål:

I dag tog jeg hende til lægen, fordi hun vågnede kl 4 med 38,6 i feber.
Hun går altid helt agurk, når hun skal lyttes på, så lægen ku' ikke høre ret meget, men sagde, at "Nu skærer vi igennem og giver hende en penicillin-kur" og det, at hun havde hostet så længe syntes han osse var grund nok til at behandle på hende.

Så er spørgsmålet jo: Skal hun SÅ sove inde? Feberen forsvandt hurtigt, og hun har ikke haft feber resten af dagen og har ...

Annonce

... det såmænd udmærket og er sig selv og ok bortset fra hosten.

Men det, at man er i behandling for lungebetændelse (som det vel må være, når man gi'r medicinen efter at ha' lyttet på lungerne?), gør det, at man ikke skal sove ude?

Jeg spørger fordi, vi har et farligt cirkus, når vi prøver at få hende til at sove inde om dagen; det forstår hun bare slet ikke.

Mht penicillinen... Det undrede mig, at man bare får det med hjem og skal gi' det uden at få noget information om, hvad man skal gøre, hvis hun reagerer allergisk? :o/

Venlig hilsen Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!