Brev:
Søvn, sygdom og lidt af hvert
7. januar 2008
Alder:
9 mdr.
Søvn, sygdom og lidt af hvert
Hej Helen.
Godt nytår :o)
Kors, hvor sluttede vi det nye år dårligt af herhjemme. Den 22. december fik begge vores piger rotavirus. Den 26. fik Victoria konstateret astmatisk bronchitis (det har de begge to nu - vi ryger ikke og holder dem væk fra folk, der gør, selvom det ofte er svært, så det er meget surt). Begge er heldigvis i bedring.
Da vagtlægen konstaterede astmatisk bronchitis hos Victoria, kigge hun hende også i ørerne, men sagde, at der var meget ørevoks, men ud fra det, hun kunne se, så det fint ud. Samme besked har jeg fået fra vores egen læge to gange tidligere. Victoria sov jo så dårligt om natten, og vi var desperate og helt slidt ned. Far har sovet i stuen hele juleferien for at være på om dagen, mens mor sov lidt. Derfor fik jeg tid til hende hos en ørelæge her efter ferien. Ørelægen skældte mig huden fuld, for Victoria har betændelse i mellemøret. Det skal lige retfærdigvis siges, at hun jo døjer med slim og hosten pga. hendes bronchitis og vi ikke kan se, hvor længe betændelsen har været der, men jeg har jo troet at alt var fint med de ører, udfra den besked jeg fik hos lægen og vagtlægen.
Hun skal have dræn i på onsdag og vi håber at det hjælper. Vi har også købt en hængevugge, selvom hun er lige stor nok til det, men nætterne er hidtil gået med at vugge hende i søvn i armene og forsøge at lægge hende, uden at hun startede med at jamre sig forfra. Nu sover hun gerne 4½ time i træk, før jeg må vugge hende lidt. Nætterne er blevet meget roligere.
Vi har sikkert oparbejdt rigtig mange dårlige vaner begge to i løbet af de lange søvnløse nætter. Hvordan kommer vi over det?
Det er blevet en betinget refleks for os begge at vågne med korte intervaller. Jeg ved, at jeg kommer til at sove længere igen, når jeg ved, at hun sover længere, men jeg er ikke sikker på, at hun kan foretage samme ræsonnement.
Ellers er hun virkelig i trivsel nu. Hun spiser og drikker meget og hygger sig med at undersøge alt herhjemme og øve sig motorisk. Hun kan endnu ikke kravle, men gik jo også mere eller mindre i stå i sin udvikling, fordi hun var træt og pyldret hele tiden. Nu griner hun hele tiden med sine tre tænder.
Mange fortrøstningsfulde hilsner
Isabella og Victorias mor