Forvirret efter sundhedsplejerskens besøg

6. januar 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Forvirret efter sundhedsplejerskens besøg

Hej Helen

Vi havde besøg af vores søde sundhedsplejerske i fredags, men jeg må desværre indrømme at hun har forvirret, eller måske nærmer foruroliget mig lidt...

Vi fortalte hende jo historien om at Anton havde været indlagt til obs. for kighoste, som i øvrigt endte med at børneafdelingen valgte at tilse ham igen, hvorefter han blev sat i behandling.

Han er dog stadig temmelig snottet og hoster - så træls for den lille mand!

Da Anton så lå på puslebordet og havde fået tøjet af, konstaterede min mand at han da godt nok havde blege fødder - uden han ellers lagde noget i det. Jeg fortalte så sundhedsplejersken, at jeg har lagt mærke til, at han af og til bliver blå om læberne - især i området under næsen.
Så kiggede hun på ham et øjeblik og sagde "plejer han altid at se sådan ud", fordi hans hud var marmoreret. Det kunne jeg jo altså ikke lige huske, for det har jeg ikke lige tænkt over. Men hun nåede både at tage hans temperatur og veje og måle ham, inden hun konstaterede at hans strømper nok bare havde ...

Annonce

... strammet og at marmoreringen kunne skyldes enten varme eller kuldepåvirkning. For han var vokset helt efter bogen, så hun mente helt bestemt ikke der var noget galt.

Det var selvfølgelig rigtigt rart at høre - men jeg må indrømme at hun nåede at gøre os begge nervøse pga. hendes reaktion. Og jeg har nu her i weekenden prøvet at være obs. på hvornår han bliver blå om læberne og marmoreret på kroppen - og jeg kan ikke finde noget system. Men det sker stadig. Og svigermor kommenterede det også i dag.

Han virker jo bare til at have det fint - på trods af hans forkølelse, han smiler og pludrer når han er vågen - og sover rimeligt hvis han har fået et skud saltvandsdråber :o) Og da han var indlagt for snart en måned siden, målte de jo iltindholdet i blodet og det så helt fint ud.

Så jeg vil egentligt bare høre din mening - skal vi bekymre os, eller bare lade som ingenting???

Det skal lige siges at vores sundhedsplejerske er væk de næste 14 dage - ellers havde jeg ringet til hende i morgen...

Med venlig hilsen
Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder