Brev:
Forvirret efter sundhedsplejerskens besøg
6. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Forvirret efter sundhedsplejerskens besøg
Hej Helen
Vi havde besøg af vores søde sundhedsplejerske i fredags, men jeg må desværre indrømme at hun har forvirret, eller måske nærmer foruroliget mig lidt...
Vi fortalte hende jo historien om at Anton havde været indlagt til obs. for kighoste, som i øvrigt endte med at børneafdelingen valgte at tilse ham igen, hvorefter han blev sat i behandling.
Han er dog stadig temmelig snottet og hoster - så træls for den lille mand!
Da Anton så lå på puslebordet og havde fået tøjet af, konstaterede min mand at han da godt nok havde blege fødder - uden han ellers lagde noget i det. Jeg fortalte så sundhedsplejersken, at jeg har lagt mærke til, at han af og til bliver blå om læberne - især i området under næsen.
Så kiggede hun på ham et øjeblik og sagde "plejer han altid at se sådan ud", fordi hans hud var marmoreret. Det kunne jeg jo altså ikke lige huske, for det har jeg ikke lige tænkt over. Men hun nåede både at tage hans temperatur og veje og måle ham, inden hun konstaterede at hans strømper nok bare havde strammet og at marmoreringen kunne skyldes enten varme eller kuldepåvirkning. For han var vokset helt efter bogen, så hun mente helt bestemt ikke der var noget galt.
Det var selvfølgelig rigtigt rart at høre - men jeg må indrømme at hun nåede at gøre os begge nervøse pga. hendes reaktion. Og jeg har nu her i weekenden prøvet at være obs. på hvornår han bliver blå om læberne og marmoreret på kroppen - og jeg kan ikke finde noget system. Men det sker stadig. Og svigermor kommenterede det også i dag.
Han virker jo bare til at have det fint - på trods af hans forkølelse, han smiler og pludrer når han er vågen - og sover rimeligt hvis han har fået et skud saltvandsdråber :o) Og da han var indlagt for snart en måned siden, målte de jo iltindholdet i blodet og det så helt fint ud.
Så jeg vil egentligt bare høre din mening - skal vi bekymre os, eller bare lade som ingenting???
Det skal lige siges at vores sundhedsplejerske er væk de næste 14 dage - ellers havde jeg ringet til hende i morgen...
Med venlig hilsen
Tine