Brev:
Smittefare og vaccination
4. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Smittefare og vaccination
Hej Helen
Min pige på tre måneder var nytårsaften sammen med en pige på tre et halvt år, som idag d. 4/1 har fået konstateret skarlagensfeber og streptokokker i halsen.
Er der nogen risiko for, at vores pige er blevet smittet, og bør vi derfor kontakte en læge?
Vores pige er ikke blevet vaccineret endnu, men vi har bestilt tid til vaccination den 9/1. Jeg har i den forbindelse hørt, at det er farligt at blive vaccineret hvis barnet er sygdomsramt. Bør vi derfor ændre tiden hos lægen og afvente om vores pige er blevet smittet?
Med venlig hilsen
Annette