Brev:
Stoppet næse og allergi
3. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Stoppet næse og allergi
Hej Helen
Dit svar til mit forrige spørgsmål gav mig en ro, så vi nu nyder vores aftener med Aksel, uden at stresse over at han først sover sent, så derfor søger jeg nu dit råd igen, godt nok om noget helt andet.
Aksel på 10 uger har nu i en måned haft stoppet næse. Det startede med lidt forkølelse og noget host, men hosten forsvandt hurtigt igen. Nu er det kun næsen der er stoppet. Han har ingen snot i næsen, men man kan se at der ikke er meget passage deroppe. Vi har prøvet med saltvandsdråber og har hævet hovedenden i vuggen og det hjælper lidt. Men jeg synes at det har stået på i lang tid nu.
Jeg har talt med lægen, som mener det er allergi, uden dog at have undersøgt ham. Vi har nemlig hund og min mand har også allergi, og lægen har så givet os en næsespray, Livostin 50 mikrogram dosis. Men jeg er ikke meget for at give ham allergimedicin når han ikke er ældre og vil derfor spørge om du kender til nogle alternativer??
Det er også næsten umuligt at give ham næsesprayen, da den er beregnet til voksne. Ligeså mængden der kommer ud. Hvad synes du at vi skal gøre?
Han trives ellers, spiser og smiler, samt sover fint.
Tusind tak for hjælpen
Kærlig hilsen
Kaye