Opkast - maveproblemer

26. december 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Opkast - maveproblemer

Hej Helen,

Jeg har d.31.10.07 fået en lille dreng, det er nummer to. Han vejde 3174 g og var 51 cm lang ved fødslen.

Da han var mellem 3 og 4 uger begyndte han at kaste op, tykke stråler, hele maven tømmes og det sker flere gange om dagen, jeg har været til læge til kontrol vejning ( 5 uger gammel vejede han 5 kg og 7 uger gammel vejer han 5,6 kg) og han tager på og lægen kan ikke gøre yderligere. Jeg har hørt at man kan holde ham lodret mange gang under amningen, men så taber han lysten til at spise.

Når vi giver ham hans acd dråber kaster han som regel op lige efter. Har du nogle gode råd?? Det er ikke til at holde ud at se på den lille fyr blive ved ...

Annonce

... med at kaste op, kan han ikke få væske mangel? Han fontanel "buler" ofte nedad er det tegn på væske mangel?

Derudover har han mave kneb, han har prolemer med at komme af med (grøn)afføring og prutter, når det lykkedes os at holde maden i ham nogle dage ad gangen får han det endnu værre. Jeg tager jern C piller kan det være dem? Hvis det er hvad kan man så spise istedet? Er der andet jeg skal være opmærksom på? Han har svært ved at sove pga. maven og han er tit vågen fra morgen til ud på eftermiddagen nogen gang helt til om aftenen og græder meget, hvad kan jeg gøre?

Jeg glæder mig til at høre fra dig vi er ved at være lidt desparate.

Mange hilsner Irene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien