Brev:
Opkast - maveproblemer
26. december 2007
Alder:
2 mdr.
Opkast - maveproblemer
Hej Helen,
Jeg har d.31.10.07 fået en lille dreng, det er nummer to. Han vejde 3174 g og var 51 cm lang ved fødslen.
Da han var mellem 3 og 4 uger begyndte han at kaste op, tykke stråler, hele maven tømmes og det sker flere gange om dagen, jeg har været til læge til kontrol vejning ( 5 uger gammel vejede han 5 kg og 7 uger gammel vejer han 5,6 kg) og han tager på og lægen kan ikke gøre yderligere. Jeg har hørt at man kan holde ham lodret mange gang under amningen, men så taber han lysten til at spise.
Når vi giver ham hans acd dråber kaster han som regel op lige efter. Har du nogle gode råd?? Det er ikke til at holde ud at se på den lille fyr blive ved med at kaste op, kan han ikke få væske mangel? Han fontanel "buler" ofte nedad er det tegn på væske mangel?
Derudover har han mave kneb, han har prolemer med at komme af med (grøn)afføring og prutter, når det lykkedes os at holde maden i ham nogle dage ad gangen får han det endnu værre. Jeg tager jern C piller kan det være dem? Hvis det er hvad kan man så spise istedet? Er der andet jeg skal være opmærksom på? Han har svært ved at sove pga. maven og han er tit vågen fra morgen til ud på eftermiddagen nogen gang helt til om aftenen og græder meget, hvad kan jeg gøre?
Jeg glæder mig til at høre fra dig vi er ved at være lidt desparate.
Mange hilsner Irene