Brev:
RS virus
13. december 2007
Alder:
4 mdr.
RS virus
Hej Helen
Så løb vi ind i det som alle forældre gruer for. Vores søn på 4½ mdr blev pludselig meget sløj. Han var aske grå i farven og meget hæs samt havde en forfærdelig hoste.
Vi kontaktede lægevagten og vi blev indlagt med det samme. Det viste sig at han havde fået RS virus og som side gevinst meget slem diarre.(total tynd som vand og grønt) Efter 3 dage på sygehuset hvor han fik drop pga. væske mangel er vi nu hjemme igen.
Han er nu næsten på toppen igen, han pludre rigtigt meget og er aktiv på sit tæppe, men selvfølgelig bliver han hurtig træt. Han har stadig diarre, så vi er stoppet fuldstændig med ske mad. Han bliver ammet ved mig (var ellers begyndt med hjemmelavet hirse grød da han var meget interesseret. og det gik fint)
Vi skal til tjek om 4 dage hos lægen, og han skal selvfølgelig være helt klar i maven før vi begynder med grød igen
Men skal jeg starte hem op med noget specielt grød? ...
...
Er der noget grød som er bedre end andre efter en diarre tur?
Jeg så i et andet brev en opskrift på noget mod diarre. Vil det være ok at give det, hvis det ikke stopper inden så længe eller skal det være i samråd med lægen?
Han er heldigvis en stor sund dreng, som har nogle gode depoter at tage af. Han vejer 8 kg og er 68 cm lang. Er det en ok vægt eller er det i underkanten.
Han levere stadig nogle gode tunge våde bleer i løbet af dagen, og urinen er helt klar.
Skal han ammes ofter end normalt pga. diarre?
Vores dag ser sådan ud:
kl. 07,30- 08,00 vågner ammes og leger
kl 09,30- 10,00 en tår før lur (sover 1½- 2 timer)
kl 12,30 ammes og leger.
kl 13,00-14,00 lille tår før lur ( 1 time)
kl 15,30 ammes før lur kl 16,00 ( 1 time)
kl 18,30 ammes til nat puttes kl 19,00
kl 01,30-02,00 ammes sover til kl 07,30
Håber det er overskueligt for dig
Med venlig hilsen
Christina