Brev:
Jeg synes ikke min datter tager nok på
5. december 2007
Alder:
4 mdr.
Jeg synes ikke min datter tager nok på
Kære Helen.
Jeg skriver til dig efter, jeg har været til Åbent Hus hos sundhedsplejersken... Vi er ca. 12 mødt op med børn i forskellige aldre og alle er meget benovede over, hvor lille min datter (Agnethe) er i forhold til hendes alder. Hun er præcis 4 mdr. i dag og blev vejet til 5870 g og er 62 cm. Det skal lige siges, at hun ved fødslen var en stor basse på 3940g og 53 cm...
Jeg er selv uddannet sygeplejerske og har arbejdet på børneafd. Det har bekymret mig længe at hun tager så dårligt på. Hun har hele sit liv taget ca. 100 g på i ugen og det er efter min mening (og også de fleste bøgers) alt for lidt. Jeg har naturligvis nævnt min bekymring for både min sp og læge (som jeg i øvrigt har stor tillid til og har det godt med), og de siger Agnethe bare er helt som hun skal være...
Agnethe har aldrig været særlig glad for at spise. Jeg ammer hende fuldt og har ingen problemer. Men Agnethe har altid afvist brystet meget. Lige siden hun var helt ny, har det været umuligt at få hende til at spise, hvis hun ikke synes hun er sulten. Det kan nogengange være et spørgsmål om et kvarter. Hun bliver voldsomt ked af det, laver flitsbue og vender hovedet den anden vej. Så jeg prøver selvfølgelig ikke på at tvinge hende... Det kan nogengange tage lang tid at få hende til at tage brystet selvom hun viser tydelige tegn på sult. Hun spiser i meget kort tid - ca. 5-10 min.
Hvad synes du om alt det her?
Med venlig hilsen
Heidi