Jeg synes ikke min datter tager nok på

5. december 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Jeg synes ikke min datter tager nok på

Kære Helen.

Jeg skriver til dig efter, jeg har været til Åbent Hus hos sundhedsplejersken... Vi er ca. 12 mødt op med børn i forskellige aldre og alle er meget benovede over, hvor lille min datter (Agnethe) er i forhold til hendes alder. Hun er præcis 4 mdr. i dag og blev vejet til 5870 g og er 62 cm. Det skal lige siges, at hun ved fødslen var en stor basse på 3940g og 53 cm...

Jeg er selv uddannet sygeplejerske og har arbejdet på børneafd. Det har bekymret mig længe at hun tager så dårligt på. Hun har hele sit liv taget ca. 100 g på i ugen og det er efter min mening (og også de fleste bøgers) alt for lidt. Jeg har naturligvis nævnt min bekymring for både min sp og læge (som jeg i øvrigt har stor tillid til ...

Annonce

... og har det godt med), og de siger Agnethe bare er helt som hun skal være...

Agnethe har aldrig været særlig glad for at spise. Jeg ammer hende fuldt og har ingen problemer. Men Agnethe har altid afvist brystet meget. Lige siden hun var helt ny, har det været umuligt at få hende til at spise, hvis hun ikke synes hun er sulten. Det kan nogengange være et spørgsmål om et kvarter. Hun bliver voldsomt ked af det, laver flitsbue og vender hovedet den anden vej. Så jeg prøver selvfølgelig ikke på at tvinge hende... Det kan nogengange tage lang tid at få hende til at tage brystet selvom hun viser tydelige tegn på sult. Hun spiser i meget kort tid - ca. 5-10 min.

Hvad synes du om alt det her?

Med venlig hilsen
Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre