Brev:
Mellemørebetændelse trods dræn
5. december 2007
Alder:
17 mdr.
Mellemørebetændelse trods dræn
Hej Helen.
Ja, jeg har jo tidligere skrevet fordi vores datter var så syg hele tiden, og tilsyneladende vil det ikke rigtig blive bedre.... faktisk siden uge 38 har hun været syg med jævne mellemrum, kun med 3-4 dage frisk og så på den igen. De sidste mange uger har det været mellemørebetændelse.
Vi fik lagt dræn i midten af november, men allerede 14 dage efter fik hun mellemørebetændelse i først det ene øre (skulle bare dryppes) og nu igen i begge selv om vi har dryppet øret den sidste uge.
Jeg synes vi passer godt på hende, med lunt tøj, hue, hansker og hjemmesko. Hvad andet kan vi gøre? Vi forsøger at holde hende hjemme fra vuggestue så længe som muligt, og minimun en feberfri dag inden hun kommer afsted igen.
Og hvad er konsekvensen, hvis hun trods dræn bliver ved at få mellemørebetændelse?
Hvad mon vi kan gøre for at få hende på ret køl igen? Eller skal vi bare lade tiden råde? Synes bare det er synd hun hele tiden skal være syg. Og det er hårdt for parforholdet, for det levner ikke meget tid og overskud til os forældre som par.
Selvom jeg synes at vi får god hjælp til at passe hende af og til, så bruger vi nærmest friaftenen/natten på at få sovet ud og ikke på hinanden, fordi vi er så trætte.
En kollega foreslog om hun måske kunne have jernmangel og deraf lavt imunforsvar, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen, for hun er frisk nok, når hun ellers er rask, og der stortrives hun. Det skal da også nævnes at hun udvikler sig fint hele tiden, og næsten hver dag siger noget nyt :-)
Og hvor længe kan man vente med 15 mdr. vaccine og pneumokok vaccinen, det bliver vi ved med at må aflyse, fordi hun så bliver syg igen.
Med venlig hilsen
en træt og bekymret mor.