Brev:
Allergi og bid
2. december 2007
Alder:
11 mdr.
Allergi og bid
Hej Helen
Jeg starter lige med at præsentere os, da vi er nye herinde.
Jeg er så heldig at være mor til Katrine og Christian på næsten 1 år (16/12). De blev født 7 uger før tiden, men var alligevel pænt store, 2500 og 2400 gr., så tiden på neonatal var ukompliceret - de var der udelukkende for at vokse og for at lære at sutte.
Jeg ammer dem stadig 3 gange om dagen, dog får de profylac i deres havregrød. De spiser og vokser fint, har ikke deres nøjagtige str. men i oktober var Katrine 72 cm og vejede 8,1 kg, Christian var 75 cm og vejede 9,3 kg.
De er glade og nysgerrige, har kravlet siden de var 8 mdr., går meget gerne ved deres gåvogne og kan også stå uden støtte kortvarrigt. De sover 2 gange dagligt i deres barnevogn og har sovet igennem siden august.
Alt i alt har vi ikke haft mange bekymringer det første år, men nu er der dukket et par op.......
Katrine har fået en masse røde knopper. Knopperne startede omkring hendes mund samtidig med at hun var temmelig snottet, så jeg troede det var en form for svamp. Hun har haft dem en lille måneds tid nu hvor de har været stort set væk i perioder og temmelig slemme i andre perioder. I mandags opdagede vi så lignende knopper ved hendes ene hofte og så gik det stærkt. Fredag var hele hendes ene ben dækket af røde knopper - nogle steder sidder de tæt, andre steder er der langt imellem. Dog er der stort set ingen knopper på bagsiden af hendes ben.
Katrine virker på ingen måde generet af dem, vi må gerne vaske, smøre og røre ved benet. Knopperne er ca 1 mm i diameter, huden er rød omkring dem, men ikke tør.
Har du nogen ide om hvad det kan være? Kan det være fødevareallergi? Det eneste nye vi er startet op på i den seneste tid er clementiner og sødmælkyoghurt. (hun har dog fået smør og forskellige slags ost i længe). Eller kan det være en form for virus? Hvad vil du råde os til at gøre?
Vi har været ved lægen, han kaldte knopperne for type 4 symptomer ???, gav os noget physiogel, og bad os se tiden an.
Christian er meget glad for sine 6 tænder - det mærker vi desværre alt for meget til! Han bider alt og alle. Vi siger nej og sætter ham fra os, men alvoren er ikke gået op for den unge mand - han smiler som oftest bare til os. Han bider i glæde - når han er i "møffe-humør", så det er en form for overgearet reaktion. Jeg har simpelhen ikke en ide til hvad vi kan gøre anderledes, det vil jo også være synd at lade være med at bøvle rundt med drengen..............så gode ideer modtages med kyshånd.
Venlig Hilsen
Sonja