Brev:
Urinen lugter anderledes
12. november 2007
Alder:
4 mdr.
Urinen lugter anderledes
Hej igen
Lige et tillægsspørgsmål til mit spørgsmål tidligere i dag. Jeg har lige skiftet Mia, og så kom jeg lige i tanke om, at siden Mia er begyndt at få skemad, er hendes urin begyndt at lugte anderledes, sådan mere surt. Hun får jo pt. kun grød én gang dagligt, hvor hun ammes både før og efter. Hun får lidt vand sammen med grøden. Hendes bleer er stadig våde, og urinen er stadig klar - man kan stort set ikke se den, men man kan mærke på vægten af bleen, at hun har tisset.
Selvom jeg lufter numsen flere gange dagligt, og hun er i bad hver aften, så synes jeg ikke rigtig, at lugten forsvinder. Den sidder i huden også. Jeg bruger kun badeolie i vandet hver 2. dag og ind imellem lidt babyshampoo til håret, hun har meget af det, og det kan godt blive lidt fedtet. Skal jeg bruge lidt sæbe til hende?
Hun havde trøske i munden for en måneds tid siden, men det gik i sig selv efter, jeg smurte os selv med Brentan gel i 14 dage. Der var aldrig antydningen af noget som helst i bleregionen. Hun er ikke specielt rød, ind imellem har hun lidt røde "streger", hvor urinen har løbet. Jeg vasker hende bare og smører ind imellem med lidt zinksalve eller panthenolsalve fra apoteket.
Hvad kan det mon være?
Kærlig hilsen
Jannie