Brev:
Influenza
9. november 2007
Alder:
6 mdr.
Influenza
Hej
Vores søn har fået influenza, og har haft ret høj feber. Det startede i forgårs med løbende næse og feber. Vi var til lægen og han fandt ikke noget på ørene eller lungerne. Inden vi gik i seng fik vores søn en børne-panodil, og vi fik en ok nats søvn, og han var frisk om morgenen - dog med let feber.
I går gik det så ned af bakke... og han blev mere og mere skidt. Kastede op 2 gange - Sov ikke ret meget, da han er så tilstoppet at han er generet af det. Feberen steg til 40,5 (taget kl. 18) og han fik en børne-panodil til at slå den ned. I forvejen lå han på vores seng iført en body og ble - alt dette tog vi af ham, og feberen faldt til 39.
Jeg tog hans temp igen ved midnat og der var den på vej op, og lå på 39,5 - dertil var han påvirket af at han har fået for lidt søvn, og havde kvalme (spiste meget lidt ved mit bryst, nægtede alt andet mad). Vagtlægen kom og tilså ham, og konstaterede influenza. Inden da havde jeg fået lidt MME og sukkervand i ham (1 liter til 1 spsk)... vi fik så sovet fra ca. kl. 3 til lidt i 9.
I dag har han så taget brystet én gang - der kun det ene, men der kastede han op igen/gylpede voldsomt. (Tager normalt begge bryster) Og så har han forsøgt en gang, men opgav da han havde kvalme...
Jeg har kunne malke lidt ud med hænderne, og det har han fået samt sukkervand bliver han tilbudt jævnligt. Brystet vil han stadig ikke da han ikke kan få luft når han ammer.
Saltvanddråber er forsøgt uden den store virkning, samt MM i næsen. Det løsner lidt, men 10 min efter er vi tilbage til status Q.
Jeg ved godt at hvis man har kvalme at man intet ønsker at spise - men kan han klare sig på så lidt indtil det værste er overstået? Lige nu har han 39,5 i feber men er frisk og sidder og leger på vores seng. Han er dog træt og mærket af ikke at kunne holde mælken i sig, men han har leveret 2 tunge bleer plus afføring i dag (kl. 14).
Er der andet vi kan gøre end det vi gør nu? Jeg har hørt om en næsesuger, men vil den virke?
Er sukkervandet den rette blanding eller?