Brev:
Sygdom og spisevægring - 10 mdr.
2. november 2007
Alder:
10 mdr.
Sygdom og spisevægring - 10 mdr.
Kære Helen,
Så er jeg her igen. Tusind tak for dit svar vedr. min faldende mælkeproduktion – det lykkedes mig at få den op at køre igen ved at lægge Oskar til og malke ud.
Oskar er nu blevet syg, han har siden i mandags haft diarre, kastet op (primært i forbindelse med hoste), været meget snottet og har her de sidste par dage fået hoste med slim – hans vejtrækning lyder lidt besværet. Han har ikke feber pt. Han var ved lægen i tirsdags, og hun kunne ikke høre noget i lungerne eller se noget i ørerne.
Det der virkelig bekymrer mig er Oskars meget sparsomme madindtag. Vi kan slet ikke lokke noget mad i ham, og nu har det varet i 5 dage. Han er ellers normalt en dreng med sund appetit (vejer ca,. 12,5-13 kg/77 cm). Jeg ved godt sygdom påvirker appetitten (Det gør den jo også ved os), men har du nogle gode råd, til hvordan vi kan få lidt mad i ham. Han vender simpelthen hovedet væk og er heller ikke interesseret i selv at sidde med noget (Det eeeeeeelsker han normalt).
Det eneste han får pt. er modermælk (både udmalket og amning), sødmælk og vand. Oskar går hjemme med sin far, han skulle have startet indkøring i vuggestue, men det har vi selvfølgelig udsat. Håber du har noget gode råd, jeg er så nervøs for at han ikke kommer til at spise som han gjorde i ”gamle dage”.
Mange hilsner
En meget bekymret mor
Mette-Marie