Sygdom og spisevægring - 10 mdr.

2. november 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Sygdom og spisevægring - 10 mdr.

Kære Helen,

Så er jeg her igen. Tusind tak for dit svar vedr. min faldende mælkeproduktion – det lykkedes mig at få den op at køre igen ved at lægge Oskar til og malke ud.

Oskar er nu blevet syg, han har siden i mandags haft diarre, kastet op (primært i forbindelse med hoste), været meget snottet og har her de sidste par dage fået hoste med slim – hans vejtrækning lyder lidt besværet. Han har ikke feber pt. Han var ved lægen i tirsdags, og hun kunne ikke høre noget i lungerne eller se noget i ørerne.

Det der virkelig bekymrer mig er Oskars meget sparsomme madindtag. Vi kan slet ikke lokke noget mad i ham, og nu har det varet i 5 dage. Han er ellers normalt ...

Annonce

... en dreng med sund appetit (vejer ca,. 12,5-13 kg/77 cm). Jeg ved godt sygdom påvirker appetitten (Det gør den jo også ved os), men har du nogle gode råd, til hvordan vi kan få lidt mad i ham. Han vender simpelthen hovedet væk og er heller ikke interesseret i selv at sidde med noget (Det eeeeeeelsker han normalt).

Det eneste han får pt. er modermælk (både udmalket og amning), sødmælk og vand. Oskar går hjemme med sin far, han skulle have startet indkøring i vuggestue, men det har vi selvfølgelig udsat. Håber du har noget gode råd, jeg er så nervøs for at han ikke kommer til at spise som han gjorde i ”gamle dage”.

Mange hilsner

En meget bekymret mor
Mette-Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren