Mellemøre, vacciner og vitaminer

24. oktober 2007

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Mellemøre, vacciner og vitaminer

Kære Helen,

Tja, så har jeg allerede behov for dine input igen. Tak for din moralske opbakning, da vi stod midt i en slem indkøringsperiode i vuggestuen. Det er blevet bedre, men det tog godt nok lang tid. Nu er vi så ved at starte forfra – næsten da, for han er lige kommet sig ovenpå en mave-tarm infektion og en efterfølgende mellemørebetændelse (hans anden siden vuggestuestart).

Han er på penicillin nu – også for anden gang. Det er noget skidt – jeg er ved at indstille mig selv på, at han skal bøvle med mellemørebetændelse hele vinteren. Han har lige fået målt tryk – der er væske, men infektionen er væk – men det er jo kun lige indtil næste virus eller infektion. Ja, jeg er lidt negativ, men så kan man da kun blive positivt overrasket – har du nogle gode forebyggende råd?

Jeg ...

Annonce

... har købt ”Ondt i øret” og lige skimmet den igennem – jeg er ikke så alternativ…. men en fællesnævner er vist det med mælkeintolerans – jeg synes det er meget drastisk at forsøge at tage mælken fra ham, når han ikke er ældre. Synes du ikke? Hvad skulle jeg give ham i stedet, hvis vi besluttede os for at prøve det?

Vi er ved at løbe tør for D-dråber og jern nu og han er jo også blevet et år. Skal vi give ham noget andet nu det er vinter? Og nu han er så sygdomsramt?

Han blev ikke vaccineret til 1 års undersøgelsen (i mandags), da det var den 1. feberfrie dag han havde – han er færdig med penicillin på fredag – hvornår er det bedst han får dem? (han skal have den 3. af hvad de nu end hedder og så meningitis vaccinen)

Mange tak for dine altid gode svar,

Bedste hilsner
En træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder