Brev:
Mellemøre, vacciner og vitaminer
24. oktober 2007
Alder:
12 mdr.
Mellemøre, vacciner og vitaminer
Kære Helen,
Tja, så har jeg allerede behov for dine input igen. Tak for din moralske opbakning, da vi stod midt i en slem indkøringsperiode i vuggestuen. Det er blevet bedre, men det tog godt nok lang tid. Nu er vi så ved at starte forfra – næsten da, for han er lige kommet sig ovenpå en mave-tarm infektion og en efterfølgende mellemørebetændelse (hans anden siden vuggestuestart).
Han er på penicillin nu – også for anden gang. Det er noget skidt – jeg er ved at indstille mig selv på, at han skal bøvle med mellemørebetændelse hele vinteren. Han har lige fået målt tryk – der er væske, men infektionen er væk – men det er jo kun lige indtil næste virus eller infektion. Ja, jeg er lidt negativ, men så kan man da kun blive positivt overrasket – har du nogle gode forebyggende råd?
Jeg har købt ”Ondt i øret” og lige skimmet den igennem – jeg er ikke så alternativ…. men en fællesnævner er vist det med mælkeintolerans – jeg synes det er meget drastisk at forsøge at tage mælken fra ham, når han ikke er ældre. Synes du ikke? Hvad skulle jeg give ham i stedet, hvis vi besluttede os for at prøve det?
Vi er ved at løbe tør for D-dråber og jern nu og han er jo også blevet et år. Skal vi give ham noget andet nu det er vinter? Og nu han er så sygdomsramt?
Han blev ikke vaccineret til 1 års undersøgelsen (i mandags), da det var den 1. feberfrie dag han havde – han er færdig med penicillin på fredag – hvornår er det bedst han får dem? (han skal have den 3. af hvad de nu end hedder og så meningitis vaccinen)
Mange tak for dine altid gode svar,
Bedste hilsner
En træt mor