Brev:
Opkast , diarre og manglende appetit
6. oktober 2007
Alder:
7 mdr.
Opkast , diarre og manglende appetit
Hej Helen
Min datter begyndte at kaste kraftigt op tirsdag, alt kom op igen selv bare en lille mundfuld kamille te og vand. Så der fik jeg kun lidt mælk i hende og vand ca 300 ml. Så onsdag kom diarren vandtynde med fnulder og stadig opkast. Jeg fik dog lidt mere i hende af mad og væske, men slet ikke som hun plejer, begyndte at give hende en blanding af vand med salt og sukker efter en opskrift på nettet, det ville hun gerne have.
Idag lørdag har hun ikke kastet op og afføringen er ved at nærme sig normale forhold. Hun har på intet tidspunkt haft feber. Har været ved læge med hende, pga jeg var bange for væskemangel, men han syntes at hun så ok ud. Så han mente det nok skulle gå over.
Det er det også kunne det tyde på, jeg syntes bare ikke appetitten er som den plejer og hun vil ikke have den mad hun gerne plejer at ville men det kommer vel. Hun vil især ikke have kartoffel mos og grøntsagsmos, men grød glider lige ned. Hun spiser ca lidt over en halv decilliter grød til hoved måltiderne, derud over får hun ca halvanden time efter hovedmåltiderne lidt over en halv decilliter æblemos varmet det vil hun gerne have og så får hun ca 100 - 130 ml mme 3 gange om dagen.
Udover det så tilbyder jeg kop meget hyppig, men hun er ikke super god til det eller også så vil hun ikke have noget det bliver måske til sammenlagt gennnem en hel dag 100 ml max.
Mine spørgsmål går på om det kan være en mavetarm infektion og skal den som min læge siger gå over af sig selv. Syntes du ikke det lyder til at den er på vej væk igen.
Med hensyn til maden tror du så hun kommer til at ville have kartoffelmos og skal jeg bare blive med at tilbyde det om aftenen eller hvad syntes du. Vi tilbyder også flaske om natten og hun vil som regl have 100-150 ml ved 5 tiden.
Lyder det ok jeg kan ikke tvinge mere i hende? Skal jeg lade være med at give hende så meget frugtmos, jeg gav det bare fordi hun lige nu syntes det bare er lækker og godt for maven. Så hun kan blive mere sulten til hovedmåltiderne eller skal jeg bare vente på det kommer?
Ved hver måltid er jeg bare meget bange for at hun kaster op, jeg er nervøs ca en halv time før og til det er overstået. Hun har under hele forløbet haft godt humør og vil gerne lege, hun har været upåvirket så det var jo lækkert. Hun er jo også en pige i god stand hun vejer jo 9,2 kilo:)
Håber du kan finde ud af mine spørgsmål og give mig lidt ro:)
Med venlig hilsen
Karin og Anna