Opkast , diarre og manglende appetit

6. oktober 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Opkast , diarre og manglende appetit

Hej Helen

Min datter begyndte at kaste kraftigt op tirsdag, alt kom op igen selv bare en lille mundfuld kamille te og vand. Så der fik jeg kun lidt mælk i hende og vand ca 300 ml. Så onsdag kom diarren vandtynde med fnulder og stadig opkast. Jeg fik dog lidt mere i hende af mad og væske, men slet ikke som hun plejer, begyndte at give hende en blanding af vand med salt og sukker efter en opskrift på nettet, det ville hun gerne have.

Idag lørdag har hun ikke kastet op og afføringen er ved at nærme sig normale forhold. Hun har på intet tidspunkt haft feber. Har været ved læge med hende, pga jeg var bange for væskemangel, men han syntes at hun så ok ud. Så han mente det nok skulle gå over.

Det er det også kunne det tyde på, jeg syntes bare ikke appetitten er som den plejer og hun vil ikke have den mad hun gerne plejer at ville men det kommer vel. Hun vil især ikke have kartoffel mos og grøntsagsmos, men grød glider lige ned. Hun spiser ca lidt over en halv decilliter grød til hoved måltiderne, derud over får hun ca halvanden time efter hovedmåltiderne lidt over en halv decilliter æblemos varmet det vil hun gerne have og så får hun ca 100 - 130 ml mme 3 gange om dagen.

Udover det så tilbyder jeg ...

Annonce

... kop meget hyppig, men hun er ikke super god til det eller også så vil hun ikke have noget det bliver måske til sammenlagt gennnem en hel dag 100 ml max.

Mine spørgsmål går på om det kan være en mavetarm infektion og skal den som min læge siger gå over af sig selv. Syntes du ikke det lyder til at den er på vej væk igen.

Med hensyn til maden tror du så hun kommer til at ville have kartoffelmos og skal jeg bare blive med at tilbyde det om aftenen eller hvad syntes du. Vi tilbyder også flaske om natten og hun vil som regl have 100-150 ml ved 5 tiden.

Lyder det ok jeg kan ikke tvinge mere i hende? Skal jeg lade være med at give hende så meget frugtmos, jeg gav det bare fordi hun lige nu syntes det bare er lækker og godt for maven. Så hun kan blive mere sulten til hovedmåltiderne eller skal jeg bare vente på det kommer?

Ved hver måltid er jeg bare meget bange for at hun kaster op, jeg er nervøs ca en halv time før og til det er overstået. Hun har under hele forløbet haft godt humør og vil gerne lege, hun har været upåvirket så det var jo lækkert. Hun er jo også en pige i god stand hun vejer jo 9,2 kilo:)

Håber du kan finde ud af mine spørgsmål og give mig lidt ro:)

Med venlig hilsen
Karin og Anna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin