Brev:
Udslæt efter antibiotika
27. september 2007
Alder:
9 mdr.
Udslæt efter antibiotika
Hej Helen...
Vores lille datter er nu blevet 9 mdr. For ca 14 dage siden blev hun utilpas, fik feber og kastede op.. hun havde længet været forkølet og med løbende næse.
Det vidste sig at hun havde mellemøre betændelse og fik antibiotika. Hun fik en voldsom diarre og kastede op efter hver gang hun fik det.. vi tog til lægen igen, og de gav hende en mildere form. Dette kastede hun ikke op af.. Hun fik det i 7 dage - hver 8 time..
Men nu 4 dage efter behandlingen er sluttet er hendes små hænder og fødder helt flossede og hun skaller.. især hænderne er medtaget.. De skaller og er meget røde og knastørre. Er det pga antibiotikaen?? Kan hun være overfølsom ??
Og er mellemørebetændelse arveligt.. ?
Min mand var selv ørebarn da han var lille...
Min graviditet går fint.. Jeg har selv lige lagt mig med en omgang bihulebetændelse og har derfor et spørgsmål om det.. Jeg har taget næsespray i 1 mdr nu... kan det ha skadet fosteret.. de sagde på apoteket at det kunne jeg sagtes bruge men idag, da jeg så var til læge forbød hun mig at bruge den..
Glæder mig til at høre fra dig..
Mange hilsener fra Rikke