Sygdom og vuggestuestart

21. september 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Sygdom og vuggestuestart

Kære Helen.

Vores lille Julie er nu 10 mdr. og er startet i vuggestue her den 1. september. Det går rigtig godt med hende der. Hun er glad for at være der og er aldrig ked, når vi afleverer hende.

Hun har dog allerede været syg 3 gange på 3 uger. Der gik 4 dage, før hun fik feber første gang. Det varede 3 dage, så var hun afsted 2 dage, og så var den gal igen. Det varede endnu engang 3 dage, men vi havde også weekenden, hvor hun kunne komme sig. I denne uge har hun været afsted 4 dage, og er nu syg igen.

Hun er møgforkølet og har feber, og det er samme mønster hver gang. ...

Annonce

... Det starter blidt og andendagen er værst med feber omkring de 40 grader.

Vi tænker meget over hygiejne, og det er mit indtryk, at de også er opmærksomme herpå i vuggestuen. Jeg havde forventet mere sygdom, når hun startede, men synes det er meget, hun allerede har været syg. Så jeg vil spørge dig, om det er normalt at børn bliver så hyppigt syge, når de starter, og om du tror vi kan vente en bedring indenfor en overskuelig fremtid? Jeg er lige startet på nyt job, så det gør heller ikke situationen nemmere.

Endnu engang tak for en god brevkasse.

Med venlig hilsen

Julies mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor