Brev:
Sygdom og vuggestuestart
21. september 2007
Alder:
10 mdr.
Sygdom og vuggestuestart
Kære Helen.
Vores lille Julie er nu 10 mdr. og er startet i vuggestue her den 1. september. Det går rigtig godt med hende der. Hun er glad for at være der og er aldrig ked, når vi afleverer hende.
Hun har dog allerede været syg 3 gange på 3 uger. Der gik 4 dage, før hun fik feber første gang. Det varede 3 dage, så var hun afsted 2 dage, og så var den gal igen. Det varede endnu engang 3 dage, men vi havde også weekenden, hvor hun kunne komme sig. I denne uge har hun været afsted 4 dage, og er nu syg igen.
Hun er møgforkølet og har feber, og det er samme mønster hver gang. Det starter blidt og andendagen er værst med feber omkring de 40 grader.
Vi tænker meget over hygiejne, og det er mit indtryk, at de også er opmærksomme herpå i vuggestuen. Jeg havde forventet mere sygdom, når hun startede, men synes det er meget, hun allerede har været syg. Så jeg vil spørge dig, om det er normalt at børn bliver så hyppigt syge, når de starter, og om du tror vi kan vente en bedring indenfor en overskuelig fremtid? Jeg er lige startet på nyt job, så det gør heller ikke situationen nemmere.
Endnu engang tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Julies mor