Brev:
Lidt bekymret mor
20. september 2007
Alder:
0 mdr.
Lidt bekymret mor
Hej
Jeg er ny herinde og ved så derfor ikke lige om dette er nogle tåbelige spørgsmål jeg har, men prøver
Jeg har her d.18/9 født en dejlig dreng og alt gik som det skulle, og han var frisk og veloplagt lige fra start og begyndte med det samme at sutte på bryst, men glæden varede kun 1 døgn hvor efter han begyndte at blive en del sløv og stoppede helt med at tisse, og blev så ret meget gul efter min mening, og den efterfølgene dag, som så er i dag d.20, har han stor set ikke været vågen, andet ind når jeg vækker ham for at give ham bryst.
Valgte så derfor at tage til vagtlægen for at få kigget på ham, men han ville slet ikke røre ham så han sendte ham på børneafdelingen, og de tilså ham så og synes da han var gul men ikke overdrevet meget og så fik han tisset der, (17timer efter sidste tissetår). Men får at berolige mig, ville de lige tage nogle blodprøver for at se hvor høj den bilirubinværdi var, samt nogle infektionstal og væsketal, svaret var noget skræmmende i mine øre, men åbenbart ikke i deres for blev sendthjem, med en besked om at jeg bare kunne ringe hvis det blev værre. (bilirubinværdien- 211) og infektionstalet var også lidt forhøjet, men det var noget de ikke tog så tungt det kunne være mange ting, hmmmm..
Nåh men mit spørgsmål til dig er så, er dette bilirubinværdi tal ikke temligt højt til det kun er 2 dagen dette står på, har læst og fik jeg også afvide derude at det først topper 4-5 dagen og hvad med at tisse? dette kan jo ikke blive ved at gå, det føles som han får noget når jeg ammer, og væsketallene var også iorden, men hvorfor er han så stoppet med at tisse?
Håber du kan hjælpe en lidt (meget) bekymret mor med lidt gode svar :-)