Brev:
Sukkersyge
17. september 2007
Alder:
13 mdr.
Sukkersyge
Hej Helen
Mor er lidt bekymret...
Julies dagplejemor bemærkede i dag, at Julie drikker utrolig meget vand i forhold til de andre børn og sagde, at det kan være tegn på sukkersyge.
Det er rigtigt at Julie drikker meget, det har hun faktisk gjort siden hun opdagede koppen (6 mdr gammel). Både vand og mælk, så vi 'rationerer' ofte, så hun ikke drikker sig mæt. Men hvor meget hun kan drikke ad gangen ved jeg egentlig ikke - den største mængde jeg kan huske er vel 2 dl. Jeg oplever dog, at det lige så meget handler om, at hun synes det er sjovt at drikke vand, især af voksen-glas eller vandflasker.
Ellers stortrives hun, er glad, aktiv og leger meget. Hun har en god appetit og spiser varieret. Hun sover godt både om dagen (middagslur) og om natten ca ti timer. Nogle nætter vågner hun en gang eller to, og her kan hun også drikke store mængder vand. En gang imellem resulterer det i, at hun tisser igennem bleen. Vi har ingen sukkersyge i familien på nogen af siderne, så hun er ikke arveligt belastet. Har heller ikke været syg for nylig.
Er det helt ude i hampen med sukkersygemistanken eller har vi grund til at få hende tjekket ved lægen?
En bekymret mor