Brev:
Udslæt og allergi
6. september 2007
Alder:
4 mdr.
Udslæt og allergi
Hej Helen
Tak for en nyttig brevkasse, jeg har haft glæde af dine svar mange gange, men nu er jeg selv stødt på problemer. Jeg har en lille datter på 4 mrd. som i det store hele trives rigtig godt. Hun vokser det hun skal (7,1 kg og 65 cm) på ren amning.
Hun har helt fra start været lidt sart i huden, havde i 5 ugers alderen voldsom udbrud af hormonknopper, som til sidst var væskende skorper før min læge ville gøre noget ved det.
Hun har siden døjet meget med tør hud, på specielt benene, men også på resten af kroppen. For godt en måned siden udviklede det sig til decideret børne eksem i knæhaser og ved halsen, og jeg smøre med hydokortison og marselisborgcreme men alligevel kommer der mere og mere til. Nu håndled, ankler og lår deller og af og til også i ansigtet.
Ja, og som om det ikke var nok, er hun nu blevet helt spættet på mave og bryst, ligner lidt varmeknopper, men de rejser sig fra hudniveau... Da hun blev vacc. ville min nye læge gøre det så godt og sætte princesseplaster på, (nok mest for morens skyld ;o)) men også dette slog hun ud af...
Jeg er ved at være desperat, og føler bare ikke jeg kan gøre det rigtige.. jeg bruger ikke skyllemiddel, og vaskepulveret er anglamark fra coop.
Kan det være allergi for noget jeg spiser, eller er det mælkeallergi?
Vi venter med længsel ;o)
Venlig hilsen
Wenche og lille Mathilde.
PS: Må jeg smørre hende i ansigtet med hydro 1 %?