Brev:
Allergisk over for græspollen?
20. august 2007
Alder:
3 år, 5 mdr.
Allergisk over for græspollen?
Hej Helen
Kan man være en lille smule allergisk over for f.eks. græspollen? Dvs. findes der gradbøjninger af allergi, eller er det enten/eller?
Jeg har ingen erfaring med allergi, da hverken jeg eller min kæreste (børnenes far) har allergi, og heller ingen i den nærmeste familie har det. Begge børn er ammet fuldt ud til 5 mdr. og derefter gradvis nedtrapning til de blev ca. 9 måneder.
Men vores datter er 4-5 gange i de sidste par måneder kommet hjem fra børnehave med rødsprængte øjne, uden at vi har kunnet kæde det sammen med træthed el. gråd. Hendes lillebror på 11 mdr. har været ramt af forkølelse i øjnene 3-4 gange og øjenbetændelse et par gange, men det har heller ikke umiddelbart været på samme tidspunkt som søsters røde øjne, og der har heller ikke været puds i hendes øjne.
De sidste 2 gange har vi lagt mærke til, at der blev eller var blevet klippet græs på nogle store græsarealer i nærheden af børnehaven. Kan det hænge sammen? Det skal lige siges, at hun ikke har været udsat for vores egen græsslåning, fordi vi stort set ikke har slået græs hele sommeren, da vi lægger haven helt om. Naboerne har selvfølgelig slået græs, men det har mest været om dagen, før hun kom hjem.
Hendes næse løber ikke i den forbindelse, som jo vist nok er normalt ved høfeber.
Kan det være allergi?
Hvordan tester man for f.eks. græspollenallergi?
Med venlig hilsen
Charlotte