Brev:
Falsk strubehoste - 14 mdr.
19. juli 2007
Alder:
14 mdr.
Falsk strubehoste - 14 mdr.
Hej Helen
Lige en lille opfølger først: Angående problemerne med at vores søn synes at halte lidt, så snakkede vi med både neonatalafdelingen og børneafdelingen og de sagde at det lød helt normalt. Han er da også efter lidt træning holdt næsten op med det og begge børnene går nu helt selv (vores søn dog kun få meter af gangen).
Men de sagde at de ikke vidste hvorfor vi ikke blev tilbudt opfølgning, men at de nok bare havde vurderet at det ikke var nødvendigt ... men hvis vi ville kunne vi få en henvisning fra lægen. Det lød lidt omstændigt og da der jo ikke pt. virker til at være noget galt, så har vi ladet det være med det.
Og nu til mit spørgsmål: Nu har ungerne igen været forkølede, og som sædvanlig går det mest ud over vores søn. Denne gang tror jeg at han har fået/haft falsk strubehoste - det har været hårdt! Her til morgen havde han næsten mistet stemmen - hvad kan vi gøre for at hjælpe ham?
Vi andre drikker jo te eller varm kakao, når vi mister stemmen eller har ondt i halsen ... hvad giver man til en lille purk på 14 måneder? Han hoster stadig væk, men det er jo svært at vurdere om det er falsk strubehoste eller astmatisk bronchitis vi skal behandle!
Med venlig hilsen
Bettina