Mislyd ved hjertet

17. juli 2007

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Mislyd ved hjertet

Hej

Ja, det er efterhånden lang tid siden jeg har skrevet, men men det må vel være et godt tegn:-)

Sofie er nu blevet 19 mdr. og er en dejlig pige på alle måder. Hun døjer stadig i perioder med hendes astma, og i den forbindelse går vi hver 3. måned til kontrol ved en privat-praktiserende børnelæge. Ved vores sidste besøg i sidste uge, kunne hun konstatere en mislyd ved Sofies hjerte, ikke noget der har været bemærket før, trods en del besøg ved læge og børneafd..

Er det noget som jeg skal være bange for?

Vores børnelæge har henvist os til ultralyd af ...

Annonce

... hjerte og lunger samt EKG (mandag den 23/7).

Kan der godt være noget med hendes hjerte, når der ikke har været noget før? Jeg har læst børn kan have en mislyd når de er forkølede og har feber, men det er ikke tilfældet her!

Sofie orker ikke at gå en helt masse, men det har jeg tilskrevet hendes astma, hun er ellers rigtig energisk og leger på lige vilkår med hendes små venner i vuggestuen.

Hun bliver ligeledes altid kold når hun sover, så selv her om sommeren er hun pakket godt ind. Er det normalt?

Nok for nu..
På forhånd tak

Med venlig hilsen
Sofiemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor