Brev:
Feber, feber
25. juni 2007
Alder:
2 år, 1 mdr.
Feber, feber
Kære Helen
Jeg er lidt mystificeret over Emils mange feberdage. Måske du har et slags klogt svar som altid?
I går henad aften får Emil feber. Han har det fint nok - ikke den store appetit, lidt pylret men ellers oplagt nok til leg osv. Her til morgen stadig feber - igen OK tilstand, helt normal, bortset fra, at han er lidt mere pylret og ikke så sulten. Men gerne klar til kilderi og vild fangeleg for fuld drøn rundt i lejligheden.
Han sover ikke altid så godt, når han har feber, men i nat var det sådan set OK.
Det her er bare sket rigtig mange gange nu de seneste... ja, 6 uger. Altså hvor han har feber - men ellers ikke rigtig noget. Nærmest hver anden uge og mere lige her på det seneste. Hver gang bliver vi jo hjemme med ham (hvilket begynder at blive lidt problematisk ift. arbejdet!), men det er også bare mærkeligt, for der er ingen synlige tegn på sygdom og heller ikke ret mange sygdomstegn i hans adfærd. Som regel er feberen ikke mere end 38.5 max 39.
Hvad kan det være? Jeg kan ikke lade være med, som den bekymrede mor jeg nu engang er, at tænke på, om han har et eller andet latent i kroppen, eller om det bare er talrige småforkølelser og små virusinfektioner, der bare viser sig på den måde.
Han har 16 tænder og mangler dermed fire - men det kan da ikke være de sidste fire, der spøger endnu, vel? Han er kun lige fyldt to.
Der har i øvrigt lige været oprykning i vuggestuen den seneste måneds tid, så der er kommet en masse små nye ind på hans stue. Kan det være, at de nye børn bare slæber en masse "nye" bacille-typer ind?!
Som sagt: jeg undres... :-/
Venlig hilsen
Emils mor