Brev:
Astma og daginstitution
25. juni 2007
Alder:
23 mdr.
Astma og daginstitution
Hej
Vores søn på knap 2 år fik konstateret astma kort efter dagplejestart. (ca 14 mdr.)
Han var konstant syg fra han startede i dagpleje, da vi tog ham hjem efter 5 mdr. blev han endelig symptomfri. Vi var igennem divese behandlinger og var indlagt, nu får han spirocort og aiomir.
Han sov dårligt, kun max 2 timer af gangen og spiste ikke noget særligt, desuden udviklede han sig ikke, kravlede ikke og gik sent mm. Først da han kom hjem skete der en masse og han blev igen vores glade dreng.
Han bliver dog stadig som regel syg efter vi har besøgt venner eller familie, så nu vælger vi som regl at blive hjemme for at skåne ham og for at sikre at han kan/vil spise. (han vejer ca 10.2 kg og måler 84 cm) Han skal til speciallæge d.10.juli, hvor vi håber på at blive lidt klogere.
Vi er nervøse for om hvor vidt han vil blive syg igen, hvis han kommer i en alm dagpleje. Vi vil ham selvfølgelig det bedste. Han er så fin og vejer ikke for meget i forvejen, så han skal helst forblive rask, beholde sin appetit, kunne fungere og udvikle sig.
Han har gået 2 mdr i en legestue efterfølgende, hvor miljøet stort set er astma venligt uden det er bevidst, desuden ved hende der passer ham meget om astma osv. Det er gået godt og han stor trives dernede, desværre lukker den pr.29.juni.
Jeg venter en lille mere til aug. og kunne godt bruge lidt aflastning og han bliver jo 2 år og nyder selskabet m andre børn. Desværre kan kommune ikke tilbyde et astma eller allergi venligt hjem.
Mit spørgsmål lyder: Skal de kunne tilbyde pasning eller....???? Hvilke muligheder har vi ellers...??
Jeg har taget kontakt til en legestue under astma og allergi foreningen som ligger 20 min væk, som er et alternativ. De har dog kun åbent fra kl.8.30-14
Jeg kan godt blive der m den lille imens, da det ikke kan betale sig at tage hjem, når den store stadig sover til middag omk. kl 12.00
Det skal nævnes at han var klemt og græd døgnet rundt og max sov 15 min - 2 timer og ofte kun 5-6 timer over hele døgnet indtil en mdr før institutions start, og så blev jo syg efter 14 dage, så jeg håber på det bedste men er forberedt på det værste m den næste. Hvis det blir samme omgang, blir det hårdt for os alle og det ville være godt hvis den store ku være nogle timer et andet sted.
Venlig hilsen
Camilla