Gentagne opkastninger

18. januar 2004

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Gentagne opkastninger

Hej

Jeg er meget bekymret for min 2,5 år gamle datter, hun har nu i 8 dage gentagne kastet op. Det startede sidste fredag, hvor hun blev meget dårlig og kastede alt op hun fik i sig samt havde en smule feber, lørdag gik det så bedre og søndag trode vi det var helt væk. Hun var igen sulten hele tiden og ville have mad.

Hele den næste uge, kastede hun så op med mellemrum af 1-2 dage, så lige når vi troede hun var ok kastede hun igen op. Det sker tit om aftenen og natten og det er kun 1 måske 2 gange hun kaster op. ...

Annonce

... Dagen efter er hun helt ok og vågner op og beder om mad. Lægen siger hendes mave mærkes fint og at det sikkert er en virus. Der har ikke været feber siden første gang.

Hun har altid været meget glad for grøntsager og frugt og har altid spist sundt. Jeg er meget bange for hvad der kan være i vejen med hende. Hvor længe kan en virus vare? og kan det passe når der er 1 eller 2 dage i mellem opkastningen? Hvad skal jeg gøre, er der noget mad der er bedre end andet og er der noget jeg skal undlade.

Hilsen en meget bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!