Brev:
Gentagne opkastninger
18. januar 2004
Alder:
2 år, 6 mdr.
Gentagne opkastninger
Hej
Jeg er meget bekymret for min 2,5 år gamle datter, hun har nu i 8 dage gentagne kastet op. Det startede sidste fredag, hvor hun blev meget dårlig og kastede alt op hun fik i sig samt havde en smule feber, lørdag gik det så bedre og søndag trode vi det var helt væk. Hun var igen sulten hele tiden og ville have mad.
Hele den næste uge, kastede hun så op med mellemrum af 1-2 dage, så lige når vi troede hun var ok kastede hun igen op. Det sker tit om aftenen og natten og det er kun 1 måske 2 gange hun kaster op. Dagen efter er hun helt ok og vågner op og beder om mad. Lægen siger hendes mave mærkes fint og at det sikkert er en virus. Der har ikke været feber siden første gang.
Hun har altid været meget glad for grøntsager og frugt og har altid spist sundt. Jeg er meget bange for hvad der kan være i vejen med hende. Hvor længe kan en virus vare? og kan det passe når der er 1 eller 2 dage i mellem opkastningen? Hvad skal jeg gøre, er der noget mad der er bedre end andet og er der noget jeg skal undlade.
Hilsen en meget bekymret mor