Brev:
Stramt tungebånd - Skal / skal ikke
2. juni 2007
Alder:
2 mdr.
Stramt tungebånd - Skal / skal ikke
Kære Helen
Vi har haft besøg af vores SP og hun kunne se at vores lille Marius på 8 uger har stramt tungebånd. Hans tunge er også hjerteformet når han f.eks græder.
Hvordan ved man om det skal klippes?
Han tager fint på i vægt, han laver "klik" lyde når han ammer, men udover det så syntes jeg det går fint. Jeg har ikke ondt længere ved amning og har egentlig ikke haft andet end ømhed på vorterne. (Er der andet jeg skal være opmærksom på?)
Jeg har hørt at børn kan have svært ved at slikke sig om munden og kysse når de kommer i den alder og jeg kan også forstå at det er mere smertefrit at gøre det nu end senere.
Så hvad taler for og hvad taler imod?
Hvis chancerne for at han skal have det klippet senere, vil vi jo helst have det gjort når det er mindst smerteligt.
Hvad med sprog? Og pludren - han pludren en lille bitte smule på nuværende tidspunkt.
(og hvordan foregår det egentligt? Og hvad med blod og smerter? Og "opheling"?
Venligst
Lena