Brev:
Usynligt børneeksem?
2. juni 2007
Alder:
9 mdr.
Usynligt børneeksem?
Min søn har haft børneeksem siden han var helt spæd. Det er slet ikke slemt, men han har det værst på hænderne og i ansigtet og det generer ham naturligvis. Især om aftenen/natten, hvor ansigtet i forvejen klør pga. træthed.
Jeg har både en creme med hormoner og en uden, som jeg smører ham med så snart der er "udbrud". Men for tiden klør han sig meget i ansigtet, bag ørerne og i hovebunden hele tiden, selvom der intet er at se. Hans hud er helt fin, hverken ru eller rød, men han klør alligevel og får nogle gange kradset hul.
Kan hans eksem genere ham selvom det ikke er i "udbrud"? Og i så fald, hjælper det så at smøre med de cremer jeg har?
Hvis det var en allergisk reaktion, så ville det vel også vise sig i form af udslæt eller lignende, ikke?
Ville det hjælpe noget på børneeksem at give ham f.eks. Nan H.A. istedet for alm. MME?
Tak!