Kaster op om aftenen

15. januar 2004

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Kaster op om aftenen

I de sidste fire dage har min søn kastet op om aftenen.
Jeg synes det er meget underligt, for om dagen er der ikke nogle problemer med at holde maden i sig.

Han har kastet op omkring ved nitiden, når han får sin aftenflaske, og efter det har han været i et strålende humør og sovet godt derefter.

I går toppede det med at han kastede MEGET op, skreg og var utrøstelig. Han gentog det senere ved midnatstid og ligeledes igennem natten var han utrøstelig og græd meget. Kom med opkastningslyde, men der kom dog intet der.

Om morgenen var han sig selv igen og har holdt mælk og mad i sig.

Jeg har været ved læge, men hun sagde bare det var en virus, da han ...

Annonce

... også er forkølet.

Det er faktisk noget frustrerende, for det synes jeg ikke jeg kan bruge til noget. Jeg skulle bare se tiden an, men jeg kan ikke forstå, at han skal blive ved med at kaste op, for er det en virus, så skulle man da forvente at han kastede op hele tiden. Han har her på fjerdedagen, lige kastet aftensmaden op og er noget pjevset og træt.

Det skal i øvrigt lige nævnes at hans kost ikke er ændret, det er den samme som han plejer at få.

Hvordan kan det være at han kun kaster op om aftenen?
Kan det være fordi han er forkølet?
Han har det jo godt nok om dagen, er der noget jeg kan gøre for at forhindre opkastningerne?

Hilsen den frustrerede mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder