Brev:
Mad kommer ud af næsen
23. april 2007
Alder:
9 mdr.
Mad kommer ud af næsen
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål. Lige siden vores datter blev forkølet første gang for 1½ måned siden (hun er nu 9½ måned) har der faktisk ved hvert måltid kommet lidt mad ud af næsen, især når hun drikker eller det er grøden. Hun har haft mellemørebetændelse efter den første forkølelse og jeg mistænker nu væske på ørene (skal snart til kontrol ved lægen). Og nu er hun så desværre blevet forkølen igen (efter vuggestuestart)
Jeg har forhørt mig lidt i omgangskredsen, men ingen andre har haft det problem. Vores datter er født med læbe-gumme spalte, men ganen er hel. Alligevel bliver jeg så bekymret om de alligevel skulle have overset el lille hul i ganen, men problemet med mad ud af næsen har ikke eksisteret inden hun blev forkølet første gang, så hvorfor skulle de have overset det??
Så min eneste anden logiske forklaring jeg kan give mig selv er at det er på grund at væske i mellemørene så det er svært at trykudligne og derforpåvirker det ganesejlet så der er adgang til næsen? Eller kan du tænke på andre årsager?
Kan der være risiko for at madrester i passagen mellem mund og næse kan give betændelse?
Og kan vi forvente at det går over af sig selv?
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Trine