Brev:
Væske i mellemøret
13. april 2007
Alder:
8 mdr.
Væske i mellemøret
Hej Helen
Emma (8,5 mdr.) og jeg har i dag været hos ørelægen, da Emma 2 gange i løbet af 3 uger har fået penicillin pga. mellemørebetændelse. (Hun har een gang tidligere, da hun var 3,5 mdr. haft mellemørebetændelse)
Vi føler stadig ikke at ørerne er helt i orden, og kontaktede derfor ørelægen, da Emma græd rigtig meget i går aftes, men ellers har sovet ok.
Betændelsen er opstået i forlængelse af en forkølelse som Emma har fået ved opstart i dagpleje.
Ørelægen konstaterede, at der fortsat er væske i begge ører og anbefalede os derfor at komme igen på onsdag. Her vil han bedøve hende og prikke hul på trommehinden og måske ligge dræn i, alt afhængig af, hvordan det ser ud.
Jeg synes jo det er en smule drastisk at skulle have en operation allerede. Hvad mener du? Ørelægen sagde nemlig også, at væsken måske kunne gå væk af sig selv i løbet af et par uger eller 3!
Jeg har hørt flere tale om, at økologisk mælk kan hjælpe mod mellemørebetændelse hvis børnene kun får det. Min egen SP har sagt at der forskes i det. Kender du noget til det?
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Emma og Lone