Væske i mellemøret

13. april 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Væske i mellemøret

Hej Helen

Emma (8,5 mdr.) og jeg har i dag været hos ørelægen, da Emma 2 gange i løbet af 3 uger har fået penicillin pga. mellemørebetændelse. (Hun har een gang tidligere, da hun var 3,5 mdr. haft mellemørebetændelse)
Vi føler stadig ikke at ørerne er helt i orden, og kontaktede derfor ørelægen, da Emma græd rigtig meget i går aftes, men ellers har sovet ok.

Betændelsen er opstået i forlængelse af en forkølelse som Emma har fået ved opstart i dagpleje.

Ørelægen konstaterede, at der fortsat er væske i begge ører og anbefalede os derfor at komme ...

Annonce

... igen på onsdag. Her vil han bedøve hende og prikke hul på trommehinden og måske ligge dræn i, alt afhængig af, hvordan det ser ud.

Jeg synes jo det er en smule drastisk at skulle have en operation allerede. Hvad mener du? Ørelægen sagde nemlig også, at væsken måske kunne gå væk af sig selv i løbet af et par uger eller 3!

Jeg har hørt flere tale om, at økologisk mælk kan hjælpe mod mellemørebetændelse hvis børnene kun får det. Min egen SP har sagt at der forskes i det. Kender du noget til det?

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen
Emma og Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor