Brev:
Syg dreng
13. april 2007
Alder:
5 mdr.
Syg dreng
Hej Helen
Vores søn på 5 måneder (31/10-07) har nu gennem 14 dage været syg. Det startede med astmatisk bronkitis hvorefter lægen ordinerede salbuvent mikstur samt penicillin pga. feber idet han mente at han også havde en infektion. Efterfølgende fik han så meget voldsom diarre (ca 30 på en dag) hvorefter han blev indlagt til observation på en børneafd. for væskemangel. Her kunne de konstatere at hans væsketal var skæve, men at vi blot selv skulle sørge for at give ham rigelig væske. Penicillin blev stoppet da man mente at denne havde en medvirkende årsag til de mange diarréer.
Han var efterfølgende feberfri nogle dage og havde igen appetit. I søndags fik han igen feber og har haft det hele ugen, idet dog 37,5. Han har haft tynd afføring, opkastninger og væsentlig nedsat appetit, han spiser ca 500-600 mml MME i døgnet mod normalt 1000-1100. Han er igen igang med en penicillinbehandling, et såkaldt smalspektret præparat, som vi skal tvinge i ham da han absolut ikke bryder sig om det.
I nat vågnede han og hostede i ca 1/2 time hvorefter han kastede alt maden op som jeg lige havde givet ham, det samme gjorde sig gældende hertil morgen.
Jeg har igen idag talt med vores læge, som siger at hans opkastninger i nat og idag er udløst af hosten, hvilket jeg er enig i. At vi skal fortsætte med at give ham penicillinen og at der iøvrigt ikke er mere at gøre. Vi forsøger også at give ham alm. kogt vand så han får noget væske.
Vores læge fastholder at så længe han smiler og ikke er slap, fraværende osv. så er det ok. MEN jeg synes ikke det er ok at det nu har stået på så længe, men jeg må selvfølgelig have tiltro til hvad lægen siger er rigtigt. Vores søn er til at få til at smile, han er nysgerrig osv, men han er klatøjet og lidt mat og sover mere.
Jeg har bare brug for, at du kan bekræfte at vi ikke skal være bekymret for vores stadig lille guldklump.
Mange hilsner
Merete